Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Apple ID etc.... en riktig röra


iMarc

Rekommendera Poster

Du ansluter din telefon och trycker på "Överför inköp"

Kommer inte ihåg till 100% men denna ruta kan komma upp ändå efter du överfört dina inlöp. Men eftersom inköpen har först över till din nya dator är det ingen fara.

 

post-45175-0-44587300-1484148331_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har aldrig råkat ut för det själv så jag har inget svar rakt av.

Men du får testa det vanliga såsom starta om både dator och telefon.

Testa en annan USB-kontakt på datorn. Se till att du är inloggad med rätt lösenord i iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ok, inte jag heller, helskumt. Får höra med Apple support om jag orkar i morgon. Detta ligger som en "Mara" över mig så jag får ingen lugn och ro och har ännu inte kunnat glädja mig åt min nya mini. Måste gå att lösas på något sätt. Tog bort en av datorerna den äldsta, så det som är auktoriserat är min iPhone, minin och en "Macke81", Macke81 finns inte ens längre men antar det finns någon säkerhetskopia på iCloud så jag vågar inte synka nu. Ska försöka sova nu. Godnatt

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En iPhone går inte att auktorisera utan det gäller bara datorer. Och du behöver inte ha datorer som inte finns längre auktoriserade.

Auktoriserad är bara nödvändigt för att kunna spela upp det material du köpt och synkronisera. Har inget att göra med säkerhetskopior. https://support.apple.com/sv-se/HT201251

 

"När du auktoriserar din Mac eller PC ger du den behörighet att komma åt dina program, ljudböcker, böcker, musik, filmer och annat innehåll. "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ta bort extra konton och dubletter...

​På Mac: Gå in under Systeminställningar och välj Internetkonton.
Slå av de konton och tjänster som inte är iCloud, så du bara har iCloud kvar. Du kan ta bort konto genom att klicka på det och trycka '-', eller gå in på kontot och slå av / bocka ur de tjänster som kontot använder. E-post, anteckningar, kalender, kontakter etc.

​Under varje program (Mail, Anteckningar, Kalender, Kontakter) har du också inställningar för dessa under programmets namn - konton. Se till så du bara har iCloud kvar.
​Du hittar under..
​Kalender - Inställningar - Konton
Kontakter - Inställningar - Konton

Och så vidare...

​På iOS-enhet (iPhone, iPad) hittar du dessa inställningar under...
​inställningar - E-post - Konton
Inställningar - Kontakter - Konton
​Inställningar - Kalender - Konton
Inställningar - Anteckningar - Konton

​På samma sätt i Mac så kan du för varje konto slå av tjänster kopplade till det, se till så du bara har iCloud kvar.

​Gällande synken med iTunes, slå av synk av adressbok och kontakter, du ska inte ha synk av detta påkopplat i iTunes, utan du ska låta iCloud sköta det. Du får dubletter och strul om både iTunes och iCloud gör det. Använd iTunes bara för synk av mediainnehåll som musik, film etc. Inte av kontakter etc.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att ta bort extra konton och dubletter...

 

​På Mac: Gå in under Systeminställningar och välj Internetkonton.

Slå av de konton och tjänster som inte är iCloud, så du bara har iCloud kvar. Du kan ta bort konto genom att klicka på det och trycka '-', eller gå in på kontot och slå av / bocka ur de tjänster som kontot använder. E-post, anteckningar, kalender, kontakter etc.

 

​Under varje program (Mail, Anteckningar, Kalender, Kontakter) har du också inställningar för dessa under programmets namn - konton. Se till så du bara har iCloud kvar.

​Du hittar under..

​Kalender - Inställningar - Konton

Kontakter - Inställningar - Konton

Och så vidare...

 

​På iOS-enhet (iPhone, iPad) hittar du dessa inställningar under...

​inställningar - E-post - Konton

Inställningar - Kontakter - Konton

​Inställningar - Kalender - Konton

Inställningar - Anteckningar - Konton

 

​På samma sätt i Mac så kan du för varje konto slå av tjänster kopplade till det, se till så du bara har iCloud kvar.

 

​Gällande synken med iTunes, slå av synk av adressbok och kontakter, du ska inte ha synk av detta påkopplat i iTunes, utan du ska låta iCloud sköta det. Du får dubletter och strul om både iTunes och iCloud gör det. Använd iTunes bara för synk av mediainnehåll som musik, film etc. Inte av kontakter etc.

 

Tack så mycket ska omgående prova detta. Det enda jag vill ha kvar är iCloud och Dropbox som jag nu uppgraderat

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan inte se något om tvåfaktorautorisering vad gäller på minin eller telefonen. Däremot är det ju tvåstegsverifierat, förstår inte vad som hänt.

Sedan den bilden i min telefon på min gamla iPhone5C, ligger ju kvar....

Nu har det blivit för mycket av allt. får vila en stund

post-17077-0-25478900-1484238079_thumb.png

post-17077-0-35957700-1484238095_thumb.png

post-17077-0-71761200-1484238142_thumb.png

post-17077-0-62655100-1484238166_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är skillnad på tvåstegsverifiering och tvåfaktorsautentisering.

Tvåstegsverifiering är en äldre säkerhetsmetod som är tillgänglig för användare som inte har Apple-enheter, inte kan uppdatera sina enheter eller som på annat sätt inte är behöriga för tvåfaktorsautentisering.

 

Så du ska stänga av det på https://support.apple.com/sv-se/HT202664

 

För att sen aktivera tvåfaktorsautentisering. https://support.apple.com/sv-se/HT204915

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...