Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Slappt lock på Macbook Air


mailonar

Rekommendera Poster

Hej! Min Macbook Air är inte ens två veckor gammal men jag upplever redan att locket, alltså skärmen är slapp.

Den gungar och sätter jag skärmen så den är "halvstängd" så åker locket ner och stänger datorn helt.

Har jag skärmen i normalt läge, alltså uppfälld som man brukar ha när man surfar, och skulle jag då t.ex röra på mig, så åker locket lägre bak, tills det når läget där man inte kan dra tillbaka skärmen något mer.

 

Svårt att förklara, men jag hoppas ni förstår. Denna typ av problem brukar man inte få förens det gått ett år...

Har inte ens använt datorn så mycket, så det är knappast så att jag öppnat och stängt skärmen hela tiden.

 

Jag hörde av mig till NetOnNet och berättade om problemet men det enda dom sa var att jag skulle lämna in datorn på verkstad hos dem så får dom undersöka om det är något fel.
Kruxet är att 1.Deras lagershoppar ligger åt helvete och jag saknar bil. 2. Jag behöver en dator.. 3.Om personerna på verkstaden inte tycker att det är något fel, eller ett fel som inte täcks av garantin, så får jag betala en undersökningsavgift på upp till 1000 kr.

 

Min erfarenhet av verkstader är inte positiv så jag är rädd för att jag ska lämna in den, sen kommer dom säga att det inte är något fel och jag får betala undersökningen, utan att ens fått hjälp.

 

vad hade ni gjort? Kan man spänna åt locket själv?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämna in den hos en Apple-auktoriserad servicepartner istället för Netonnets verkstad, så är det gratis

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lämna in den hos en Apple-auktoriserad servicepartner istället för Netonnets verkstad, så är det gratis

Hörde av mig till Apple supporten och ska gå förbi en apple verkstad som kan hjälpa mig. Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så där ska MacBook Air inte vara. Inte ens efter flera års användning.

 

Ring apples support och be om garantiservice. De hittar närmaste verkstad åt dig, alternativt så ordnar de med frakt till verkstad.

 

https://support.apple.com/sv-se/HT204904

 

Jag har bra erfarenhet av Apples support. Återförsäljare har jag däremot erfarenhet av att de gärna blundar för uppenbara fel...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...