Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Gmail exchange ansluter ej


andiand

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag vill lägga in gmail i mina föräldras Ipad. Detta fungerar. Men när jag lägger in gmail som Exchange fungerar det ej. Först ser allt ut att fungera . Men efter ett tag ( 1 minut kanske ) får jag upp " kan ej ansluta till server".

 

Anledningen till jag vill ha detta i som Exchange är att andra skall kunna göra kalenderinbjudningar via gmailen. Denna skall ploppar upp i kalendern utan någon godkännande i inkommande mail.

 

När jag testade i en andriod platta fungerade det.

 

Någon som har en ide vad det är som inte stämmer.

 

Server har jag skrivit: m.google.com

Domain: google

 

mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Jag vill lägga in gmail i mina föräldras Ipad. Detta fungerar. Men när jag lägger in gmail som Exchange fungerar det ej. Först ser allt ut att fungera . Men efter ett tag ( 1 minut kanske ) får jag upp " kan ej ansluta till server".

 

Anledningen till jag vill ha detta i som Exchange är att andra skall kunna göra kalenderinbjudningar via gmailen. Denna skall ploppar upp i kalendern utan någon godkännande i inkommande mail.

 

När jag testade i en andriod platta fungerade det.

 

Någon som har en ide vad det är som inte stämmer.

 

Server har jag skrivit: m.google.com

Domain: google

 

mvh

 

Varför väljer du inte gmail/google som alternativ istället för exchange då får du funktionen du söker.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför väljer du inte gmail/google som alternativ istället för exchange då får du funktionen du söker.

Hej

Jag har ett gmail konto som jag använt när jag konfiguerat ett nytt e-postkonto i ipaden . Valde exchange när jag skapade nytt konto.

Hur menar du... gör jag fel.

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...