Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem att installera OS X på min nya SSD


Kent99

Rekommendera Poster

Hej god fortsättning till er alla.

Jag har en Macbook pro 15" (early 2011) som jag har bytt ut hd på pga att jag fick ett felmeddelande att hd var dålig och jag inte kunde uppdatera den från lion. Jag köpte en Corsair Force LE 240gb Sata 3. Startar upp datorn med cmd/r den hittar nätverket och jag kommer fram till mac osx verktygsprogram. Formaterar ssd och allt ser bra ut?. Dags att installera osx lion får upp en ruta där det står att innan osx hämtas måste datorns behörighet verifieras av Apple. Jag klickar fortsätt. Får upp en ny ruta där det står ett fel inträffade under förberedelsen för installationen försök köra programmet igen. Jag har försökt ett antal ggr. Kommer inte längre?. Har ingen skiva eller back upp på osx. Någon som har någon idé om problemet. Själv har jag läst att det kan vara SATA kabeln som är kass ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felaktigt datum inställt i datorn kan få diverse problem vid installation. Kolla så det är rätt först.

Starta terminalen och skriv date

 

Datum ändras sen enligt formeln.

date {month}{day}{hour}{minute}{year}

Every bracket should be replaced with a two-digit number. For example, March 18th 2013 12:50 would become the following command:
date 0318125013
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ang. SATA-kabeln, så är det uteslutande MBP 13" 2012 som drabbas.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kom vidare när jag ändrat datumet ?. Men nu är det ett nytt problem när jag loggat in med mitt Apple id kommer det upp att objektet inte är tillgängligt för tillfället försök igen senare ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har ingen i närheten med Mac?

Din dator klarar senaste OSX.

 

Bara att dra ner via App-store och lägga över till ett USB-minne att installera ifrån.

Mycket smidigare än det du håller på med nu.......

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej god fortsättning till er alla.

Jag har en Macbook pro 15" (early 2011) som jag har bytt ut hd på pga att jag fick ett felmeddelande att hd var dålig och jag inte kunde uppdatera den från lion. Jag köpte en Corsair Force LE 240gb Sata 3. Startar upp datorn med cmd/r den hittar nätverket och jag kommer fram till mac osx verktygsprogram. Formaterar ssd och allt ser bra ut. Dags att installera osx lion får upp en ruta där det står att innan osx hämtas måste datorns behörighet verifieras av Apple. Jag klickar fortsätt. Får upp en ny ruta där det står ett fel inträffade under förberedelsen för installationen försök köra programmet igen. Jag har försökt ett antal ggr. Kommer inte längre. Har ingen skiva eller back upp på osx. Någon som har någon idé om problemet. Själv har jag läst att det kan vara SATA kabeln som är kass ?

 

Om du ansluter via trådlöst, prova kablat och vice versa.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

'Objektet inte tillgängligt'..

Du väl klickat på solfjädern längst upp th och anslutit till

trådlösa nätet ?

 

 

Det finns andra som har haft problem med just den ssd'n och

mac. Googla på Corsair Force LE mac. Se även tråden

https://forum.macworld.se/topic/177844-ssd-byte-med-problem-paa-koepet/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...