Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook hittar inte apple tv i nätverket!


anna.s

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har fått ta över en apple tv 3:e g. och har en airport (en av A-modellerna) som jag har kopplat till tv:n med en ethernet hdmi-kabel, men min macbook hittar inte någon ny enhet i nätverket och jag vet inte hur jag ska gå vidare.

Jag har till och från haft problem med airplay-funktionen då det i långa perioder inte har fungerat alls att strömma musik, varken från datorn eller iphonen, och sen har det plötsligt fungerat igen. Dock fungerar det inte just nu.

Jag har haft en hel del problem med datorn som är från sent 2011 och har gjort alla möjliga kommandon för att få den att fungera bättre, dock är jag dålig på alla sådana här saker och kommer inte ihåg exakt vilka kommandon det har varit fråga om mer än att jag har gjort säker start ett flertal gånger. Datorn är långsam och emellanåt kommer de där tråkig badbollarna upp, hemmadelning har t.ex. slutat att fungera och jag kan inte logga in på I-cloud.

Är det någon som kan råda mig i vilken ände jag ska börja felsöka. Jag hade sett fram emot att få igång det här till jul och skulle vara mycket tacksam för alla hjälp!


Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ursäkta men har du kopplat din AirPort till tv´n med en ethernet hdmi kabel?

Vad är en ethernet hdmi kabel egentligen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...