Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Lämna Spotify för Apple music


kassettporta

Rekommendera Poster

Ja som det står i rubriken, men hur bär man sig åt för att få över playlists etc från spotify till apple music?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har inte provat själv men testa: https://freeyourmusic.com

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde ett försök med stamp, verkade flytta över det mesta. Men den tog sig frihet att välja andra låtversioner än ursprunget. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gjorde ett försök med stamp, verkade flytta över det mesta. Men den tog sig frihet att välja andra låtversioner än ursprunget. :(

 

kunde man inte välja direkt från spotify ?

 

 

SparaSpara

post-154-0-80039100-1482176488_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kunde markera de spellistor man ville föra över, men i vissa fall bytte apple ut låtar och tog andra från samma album. Vissa byttes ut mot andra versioner.

Ska väl tillägga att jag inte kan vara säker på att jag gjorde 100% rätt då jag fick köra via mobilen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kunde markera de spellistor man ville föra över, men i vissa fall bytte apple ut låtar och tog andra från samma album. Vissa byttes ut mot andra versioner.

Ska väl tillägga att jag inte kan vara säker på att jag gjorde 100% rätt då jag fick köra via mobilen.

Okej. Det kan ju vara så att Spotify har en version och att Apple inte hade samma. Är det någon live-inspelning som inte synkat?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...

Det där programmet kollar bara namnen, inte innehållet i låten. Det finns ju artister som har samma låt som existerar i olika versioner på olika album, olika utgåvor, fast heter samma sak.. Ofta kan man avgöra det på längden, ofta längden som kan skilja, men som jag förstått det så tar det där flytt-programmet bara första bästa match på namnet. Så resultatet kan bli lite hursom...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...