Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fel namn i appstore


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Skrev en review på en app i Appstore men ser att när den publicerats så står ett annat namn än mitt som avsändare. Det står Lars istället.

 

1) Jag är helt säker på att det är min review.

 

2) Man kan inte välja namn när man skriver en review. Alltså måste namnet som står där ha koppling till ens iCloud konto.

 

3) Jag har mina riktiga personuppgifter och mitt riktiga namn i mitt konto - har dubbelkollat allt nyss.

 

Hur har detta gått till?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Antagligen har du blivit ID-kapad och heter nu Lars.

Men jag kan ju logga in på iCloud och verifiera att inget är ändrat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men jag kan ju logga in på iCloud och verifiera att inget är ändrat.

 

 

Han driver med dig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

 

 

Han driver med dig :)

post-66896-0-96762000-1481227949.jpeg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Jag inser nu att min fråga istället borde ha varit "Vart ändrar man namnet som visas när man skriver en review" - moderator får mer än gärna ändra namnet på tråden till något mer relevant. Jag tenderar att sällan använda mitt riktiga namn i situationer där jag inte absolut behöver det, så jag landade efter kort stunds fundering i att misstänka att jag helt enkelt skrivit i namnet själv men blev fundersam då jag inte hittade vart tusan man skriver i det. Det enda namn jag kunde se i mitt Apple ID var mitt riktiga, så vart kom då det andra namnet från?

 

Det förefaller som att Apple, i sin outgrundliga visdom, endast har denna inställning tillgänglig via iTunes appen på dator där man väljer "Account" och "View my account" och därifrån kan ändra nickname. Många är de platser i vilka man når ett liknande menyval, men endast genom iTunes på dator (ej iPhone) syns just denna inställning.

 

 

 

* Och jo, förresten. Ett svar är inte alltid till för den man svarar. Det kan till exempel vara till för att markera att den man citerar inte skrivit ett svar man bedömer relevant, för att på så vis försöka hindra andra (som inte ser det uppenbara skämtet eller felaktigheten) från att spinna vidare på en felaktig slutsats och fylla tråden med dumheter ovetandes om att detta de spekulerar i från början var menat som ett skämt. Det uppenbara är alltså inte alltid det uppenbara. Men för det mesta är det uppenbara uppenbart, som till exempel vad som kommer stå i nästa inlägg.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...