Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Spara musik bara.


Gareb

Rekommendera Poster

Hur gör man för att bara spara mina inlagda cd i Itunes till min externa hårddisk med hjälp av Time Machine. Jag vill bara kunna spara min musik alltså inga säkerhetskopior av något annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man för att bara spara mina inlagda cd i Itunes till min externa hårddisk med hjälp av Time Machine. Jag vill bara kunna spara min musik alltså inga säkerhetskopior av något annat.

 

En teoretisk lösning fritt ur mitt sinne kommer här(inte provad IRL alltså). Skapa en ny partition på din interna disk, kalla den t ex iTunes. Ställ om iTunes lagringskatalog för musik till den nya disken. Gå in i TimeMachine-inställningar och uteslut alla diskar utom den Nyskapade partitionen. Nu ska TimeMachine endast backupa den nya partitionen. Återkom gärna om hur det gått.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så lägger man in alla kataloger utom "Musik" som undantag i Time Machine-inställningar. Men man måste vara försiktig så att man inte tar nån övergripande mapp som innehåller mappen Musik.

 

Time Machine är ju inte skapat för att användas så här, så det blir lite extra klurigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är väl enklare att skaffa en annan extern disk och skyffla över enbart musiken. Varför blanda in TimeMachine.

Carbon Copy Cloner eller SuperDuper kan du använda

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så lägger man in alla kataloger utom "Musik" som undantag i Time Machine-inställningar. Men man måste vara försiktig så att man inte tar nån övergripande mapp som innehåller mappen Musik.

 

Time Machine är ju inte skapat för att användas så här, så det blir lite extra klurigt.

 

Många kataloger blir det...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Många kataloger blir det...

 

12 stycken om jag räknar på min jobbdator. Inte så farligt egentligen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

12 stycken om jag räknar på min jobbdator. Inte så farligt egentligen.

 

29 på min privata (dolda inte medräknade). Läggs en katalog till kan du behöva uppdatera TimeMachine-inställningarna för att undanta den. Enklare kanske att undanta en hel disk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...