Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bilderna borta från iPhonen.


MMT

Rekommendera Poster

Hej!

Skulle hjälpa min moder att föra över bilder från hennes jobbiPhone (har ett annan slags jobbiCloud än hennes egen iCloud) till hennes windowspc.

Det verkade gå bra då bildernas sades vara importerade till windows från kamerarullen i iPhonen. Men jag hittar de inte någonstans. Varken i fotoappen (där de ju successivt brukar dyka upp under importen) eller i mappen bilder. Tyvärr valde jag också alternativet att bilderna i kamerarullen på hennes iPhone skulle raderas när importen var klar och de har heller inte dykt upp i mappen "senast raderade" så det går inte att ångra. Kanske var det för många bilder. (Runt 1000).

 

Hon har också en jobbiPad med jobbiCloud som hon dock aldrig varit inloggad på (molnet)

 

Upptäckte dock sedan att de flesta bilderna fanns i bildströmmen på hennes iPhone. Men av någon anledning fick jag för mig att aktivera iCloud-bildbibliotek med tanken på att hon skulle kunna se bilderna på sin pc med iCloud. Tänkte inte på att hennes iPhone har ett annat säkerhets anpassat jobbiCloud. Min moder ska dessutom snart lämna in sin iPhone och Ipad för gott då hon ska byta jobb.

 

Då försvann givetvis hela bildströmmen och kom inte tillbaka när jag ögonblicket senare avaktiverade iCloud-bildbibliotek. Det beror väl på att bilderna i kamerarullen då redan var raderade?

Eller kanske på att hennes iPhone inte varit säkerhets kopierad på ett par veckor? (Apples molntjänster och dyl har aldrig varit helt tydliga för mig).

 

Situationen alltså: Hittar inte de importerade bilderna på PCn. Kamerarullen raderad.

Bildströmmen försvann när jag ett ögonblick aktiverade iCloud-bildbibliotek och har inte kommit tillbaka vid avaktiveringen.

iPhonen har tyvärr inte blivit säkerhets kopierad den senaste tiden.

 

Går det att på något sätt att få tillbaka bilderna? Kanske främst intresserad om det finns en möjlighet att kunna få tillbaka bildströmmen som försvann.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...