Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Sandraaa

Rekommendera Poster

Ibland undviker jag att skicka "Imessage" då det varit så att meddelandet inte har kommit fram ibland, för att vara på den säkra sidan gällande viktiga saker så har jag skickat meddelande istället. Ibland när man skickat ett sms så står det "levererat" ibland "skickat som sms" och ibland står det ingenting. Hur vet jag att meddelandet har kommit fram om det inte står levererat? För ibland får jag nämligen inget svar och vill då veta om det är medvetet eller omedvetet. Hur hänger detta ihop?

 

Alltså, varför står det bara "levererat" ibland? Och hur vet jag att personen fått smset om det inte står att det är levererat, har ens människan fått smset?

 

Tack på förhand!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I appen Meddelanden får du leveranskvitto för iMessages – och eventuellt läskvitto, om mottagaren accepterat det i sina inställningar.

SMS, däremot, får inte dessa leveranskvitton.

Däremot kan du skriva en kod före texten i ditt SMS och få ett leveransbesked via din operatör.

Den här tråden är några år gammal, men jag tror att de olika koderna fortfarande gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Detta blev fel, skulle blivit en ny tråd.

 

Hej, när jag skriver iMessage på datorn vill jag kunna byta rad med enterknappen men då skickar den meddelandet. Går detta att ändra, under redigera meny står det att man ska trycka kringla + enter för att skicka meddelandet men för mig går meddelandet iväg även när jag trycker bara enter. Någon som vet om detta går att ändra.

 

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...