vman Postad 14 november, 2016 Share Postad 14 november, 2016 Hej Min backup har fungerat i ett par år. för några dagar sedan kom ett felmeddelande att den inte kunde ta backup. Då kopplade jag loss skivan (Time Capsule) i Time Machine- inställningarna. Sedan när jag försöker ansluta igen får jag meddelandet att: "Det inträffade ett problem vid anslutning till serverns "Kilas Time Capsule". Kontakta systemadministratören för mer information" Vad skall jag göra för att få igång allt igen? Var hittar jag mera info? Tacksam för hjälp. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Axelman Postad 14 november, 2016 Share Postad 14 november, 2016 Kan detta hjälpa? https://support.apple.com/en-us/HT204157 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vman Postad 26 november, 2016 Författare Share Postad 26 november, 2016 Hej alla duktiga. Nu får jag detta meddelande: ------------------------------------------------------------------- Time Machine kunde inte slutföra säkerhetskopieringen till "K Time Capsule". Kan inte slutföra säkerhetskopieringen. Ett fel inträffade när mappen för säkerhetskopieringen skapades. ------------------------------------------------------------------- Någon som vet vad felet är? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stereotypen Postad 26 november, 2016 Share Postad 26 november, 2016 Trasig HD? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vman Postad 26 november, 2016 Författare Share Postad 26 november, 2016 Tilläggas kan att jag har uppdaterat Time Capsule och startat om enheten. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vman Postad 26 november, 2016 Författare Share Postad 26 november, 2016 Kanske trasig men lampan lyser grön på Time Capsule-lådan. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vman Postad 26 november, 2016 Författare Share Postad 26 november, 2016 Hur kontrollerar man denna hårddisk? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 26 november, 2016 Share Postad 26 november, 2016 https://www.ifixit.com/Device/Apple_Time_Capsule Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Stereotypen Postad 26 november, 2016 Share Postad 26 november, 2016 Borde finnas diagnos-program från Apple att köra på disken i TC. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vman Postad 1 december, 2016 Författare Share Postad 1 december, 2016 Hej igen Nu anslöt jag en disk till via USB och fick samma felmeddelande!!!!! Knappast troligt att man har samma fel samtidigt för båda diskarna. Någon som har något tips hur man går vidare? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 1 december, 2016 Share Postad 1 december, 2016 Hej igen Nu anslöt jag en disk till via USB och fick samma felmeddelande!!!!! Knappast troligt att man har samma fel samtidigt för båda diskarna. Någon som har något tips hur man går vidare? https://support.apple.com/en-us/HT202174 http://pondini.org/TM/A5b.html https://www.macobserver.com/tmo/article/i-found-an-easy-fix-for-my-recalcitrant-mac-backup-disk och via Terminal https://gist.github.com/bzerangue/dca8fc2d63309ba2bd9f Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
vman Postad 12 januari, 2017 Författare Share Postad 12 januari, 2017 Lösningen blev för mig att formatera om Time Mashine. Det tog MÅNGA timmar. Sedan köra igång backupen. ven detta tog LÅNG tid. MEN nu verkar det fungera. Stort tack för alla svar. Superbra. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.