Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Airport TimeCaspule vägrar backup!


AndersPH

Rekommendera Poster

Jag har fått problem med min AirPort Time Capsule 2Tb, den kommer inte vidare utan "fastnar" på "Förbereder säkerhetskopiering..". Jag har testat att ha den i detta läge i timmar eller över natten, utan att den blir klar. Har testat att starta om, reset etc inget hjälper. Är den slut? :) Söker tips på lösning..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som en liten enkel första kontroll av hårddisken i TimeCapsule:

 

Vad händer om du manuellt kopierar filer till din TimeCapsule? (Kopiera till mappen Data på TimeCapsulen. Radera sedan de här kopiorna från Data.)

 

Kan du i Finder surfa runt bland filerna i dina gamla backuper?

Du kanske har något som ser ut som en stor fil där som heter <datornamn>.sparsebundle. Dubbel-klicka i så fall på den så blir volymen "Time Machine-säkerhetskopior" tillgänglig.

Kan du surfa runt bland filerna i backupen i Finder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack för svar. Jag har lyckats radera filer för att tömma TC och starta om men den åtgärden hjälpte inte. Jag har öppnat filen .sparsebundle som finns dock tom men det står under Orsak - filsystem som inte kan anslutas, vad det nu betyder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårddisken raderar du bäst med AirPortverktyget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hårddisken raderar du bäst med AirPortverktyget

 

ok det pågår nu :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gick det Anders? Jag har samma problem.

 

Om det funkar nu, vad gjorde du?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det måste ha varit virusprogrammet som störde - Sophies - ändrade undanta då lossnade det. Nu funkar backup även första tar väldigt lång tid

Hur gick det Anders? Jag har samma problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...