Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Boot camp stoppar när man ska välja vilken disk man ska installera på


Rajsas husse

Rekommendera Poster

Installationen stoppar när man skall välja vilken disk man skall installera Windows 7 på. Säger att den inte är formaterad i NTFS, om man kollar med skivverktyg så är den NTFS det fixar Boot Camp antar jag. Det finns en option att formatera i samma bild men det blir inte bättre av det. Har provat att ha Iso filen både på DVD och en usb hårddisk, samma resultat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installationen stoppar när man skall välja vilken disk man skall installera Windows 7 på. Säger att den inte är formaterad i NTFS, om man kollar med skivverktyg så är den NTFS det fixar Boot Camp antar jag. Det finns en option att formatera i samma bild men det blir inte bättre av det. Har provat att ha Iso filen både på DVD och en usb hårddisk, samma resultat.

Du kan inte använda NTFS i OS X/macOS... Systemet kan läsa NTFS, inte skriva till det. ExFAT el FAT32 funkar.

 

Det finns program att köpa som ger full NTFS-kompatibilitet. Paragon och Tuxera har det. Eller installera ntfs-3g med MacPorts eller Homebrew.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Installationen stoppar när man skall välja vilken disk man skall installera Windows 7 på. Säger att den inte är formaterad i NTFS, om man kollar med skivverktyg så är den NTFS det fixar Boot Camp antar jag. Det finns en option att formatera i samma bild men det blir inte bättre av det. Har provat att ha Iso filen både på DVD och en usb hårddisk, samma resultat.

 

När du startar Windows installationen kan du formatera den som NTFS. Välj partitionen "BOOTCAMP".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...