Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iMovie - Kolumnbreddsproblem


Thommy

Rekommendera Poster

På bifogade bild visar den vänstra röda pilen på kolumnkanten som inte går att flytta. När jag hovrar över kanten kommer symbolen med pil åt vänster och höger upp, så som det brukar när man kan flytta kolumnkanten. Men när jag försöker flytta kanten händer inget alls. Jag kan alltså inte göra kolumnen Bibliotek större i sidled så att jag ser vad som står helt på varje rad.

Den högra röda pilen visar hur reglaget i rullningslisten nästan är helt gömd och går inte att få tag på.
Hur kan jag få ordning på detta? Jag har provat att starta om programmet och datorn, men det hjälper inte.

post-61657-0-27940900-1478007785_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hovrar man över bibliotekslistan kommer det fram en liten ruta där hela texten syns för var rad åt gången. Alltid något, men knappast överskådligt.

 

Att dra i reglaget i händelselistan är tydligen bara att glömma. Där är det enbart två fingrar som man scrollar med. iMovies syfte med hafsiga funktioners verkar vara att sälja dyra Final Cut Pro istället.

 

Sedan detta med Händelser. Vad är det för upplägg? De finns inget samband mellan det som filmats och det som ligger i samma händelse. Varken tidpunkt plats eller motiv har något samband mellan de olika "händelserna" Är det någon som vet hur detta är tänkt att användas? Allt kallas dessutom "Ny händelse" och sedan numreras dagarna för varje händelse. Är det samma märkliga upplägg i biblioteket i Final Cut Pro?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...