Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Är iPad Air 2 32 GB endast WiFi dumsnålt?


TB-000

Rekommendera Poster

Jag funderar på att eventuellt köpa en iPad i julklapp till min gamla mamma.

Jag funderar på en ny i minimikonfiguration: iPad Air 2, 32 GB, endast WiFi, men är det dumsnålt?

Går man upp till 128 GB och WiFi+4G så blir den rätt mycket dyrare.

Men kommer man att ångra sig om man köper minimikonfiguration?

 

Min gamla mamma är rätt så rädd för nya apparater och rädd att trycka på fel knapp. Jag förväntar mig därför inte att hon kommer att använda iPad-en fullt ut. Jag tror att användningen stannar vid att läsa e-böcker i iBooks och läsa e-versionen av lokaltidningen.

 

Min fundering är alltså att 128 GB och 4G kan vara bortkastade pengar - eller är det dumsnålt att inte betala för 128 GB och 4G?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om hon bara ska använda den till surf, SVT play, Facebook osv så räcker det med 32 gb. Ska hon fota och ha en massa appar så skulle jag köra på 64 gb. Är tanken att hon ska ta med den ut och ha behov av uppkoppling samtidigt kan hon ju alltid dela anslutningen med telefonen.

 

Jag har själv en iPad air 2 (64 gb) wifi och den rullar hur bra som helst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köpte en iPad mini för ett tag sedan och den fungerar väldigt bra. Valde bort den större dels för att minin är smidigare och dels för att den är billigare. Frun har iPhone som vi kan använda som 3/4G-modem till iPaden så det finns ingen anledning att köpa till den funktionen då vi mest är hemma med den och har bra WiFi. 32 GB räcker långt som sagt om man inte fotar mycket. Men då kan man lagra i molnet eller spara ner på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...