Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Beställa foton


chivas_

Rekommendera Poster

Hej

Hur laddar man upp foton från olika fotobutiker på nätet med programmet bilder tex Fujifilm.se?

Och vilken butik är det man beställer ifrån i programmet bilder?

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ladda upp bilder från programmet Bilder genom den vanliga fildialogen i Finder. När du ska ladda upp en bild, exempelvis via webbläsaren Safari, så öppnas en ruta där du kan välja filer. Till vänster i denna ruta finns ett antal genvägar till olika platser i Macen. Längst ner i denna lista finns ett alternativ som heter "Medier" och där under finns alternativet "Bilder", och där kan du välja Bilder-bildbliotek och leta fram din bild.

Eller så kan du välja att exportera bilderna ut från Bilder till en egen mapp i datorn (i Bilder görs detta genom att markera bilderna du vill ha ut och sedan Arkiv - Exportera), och sen i t ex Safari markerar du bilderna i mappen och laddar upp till tjänsten.

När det gäller beställa trycksaker med Apples egen tjänst, jag har inte gjort det med Bilder men jag gjorde det från iPhoto för många år sedan, jag har för mig att det tog typ en vecka. Det gjordes i England har jag för mig. De såg väldigt bra ut. :)



Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...