Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Bilder iPhone till Bilder i mac, funkar inte.


Sofie78

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har en macbook pro och en iPhone 6s. Det har alltid gått att överföra bilder från iPhone till bilder i mac. Men det fungerar inte längre? Jag stoppar in kablarna och bilder öppnas, till importera men där står det Inga bilder att importera. Ändå jag har massor med foton som jag inte överfört. Vad gör jag?

Mobilen är full så måste få över de på något vis..

 

Någon som vet?

Mvh

Sofie

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur går det Sofie ?

Kan den mena att du har importerat dem redan?

Öppna programmet bilder i MacBook Pron

Har det kommit nya bilder där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte bra. Programmet Bilder är öppnat i macbook pron, de bilder jag vill importera från iPhone från datum 7sep till 20 okt 2016 ligger inte inne i programmet bilder. Men alla foton före (som jag lagt in förr) och foton efter den 7sep fick jag in igår. Men har säkert 100 bilder däremellan som jag vill importera in men det går inte, de kommer inte upp i importera rutan:-(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte bra. Programmet Bilder är öppnat i macbook pron, de bilder jag vill importera från iPhone från datum 7sep till 20 okt 2016 ligger inte inne i programmet bilder. Men alla foton före (som jag lagt in förr) och foton efter den 7sep fick jag in igår. Men har säkert 100 bilder däremellan som jag vill importera in men det går inte, de kommer inte upp i importera rutan:-(

 

Kanske är det överflödigt och rentav lite dumt av mig att skriva detta, men undrar; har du ställt in rätt i macen och i telefon? Vet inte hur det ser ut i Sierra, om du har det. Jag har El Capitan och har inställt så här:

 

post-67957-0-54233600-1477236080_thumb.png

 

Kolla också telefonens inställningar.

 

Det är alltid bra att starta om enheterna någon gång då och då, och i macen nån gång göra en Säker Start som rensar upp lite.

 

Enligt infon i macens Finder så ska det också funka med AirDrop mellan iPhone o mac, men det har jag inte fått till. Däremot använder jag ofta Air Drop mellan olika iOS-enheter. Väldigt smidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

...Finder så ska det också funka med AirDrop mellan iPhone o mac, men det har jag inte fått till. Däremot använder jag ofta Air Drop mellan olika iOS-enheter. Väldigt smidigt.

 

det skall tilläggas att airdrop klarar bara en fil/bild i taget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

.... Vet inte hur det ser ut i Sierra, om du har det. Jag har El Capitan och har inställt så här:

 

....

jag har samma inställningar

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så ser det ut hos mig med. Jag har gjort en Säker Start och nu verkar det som om nya foton som är tagna kommer in:-) men jag saknar fortfarande sep - i fredags, de kommer inte ändå det inte ligger inne i programmet Bilder.

Jag får försöka mig på det här air drop

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

det skall tilläggas att airdrop klarar bara en fil/bild i taget

 

så här gör man

post-154-0-60692800-1477252650_thumb.png

post-154-0-42760400-1477252651_thumb.png

post-154-0-30134700-1477252652_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för all hjälp! Jag hittade mina bilder i iCloud.com på datorn, sparade ner de till datorn sen lade jag in dem i programmet bilder. Så nu finns de där:-) och det verkar fungera att importera in bilder från iPhone till mac igen utan problem: När jag gjorde det på annat sätt (minns inte hur riktigt) men då stod det att dessa filer (foton) var skadade och inte kunde importeras in. Men nu är de inne iaf:-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...