Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

USB Hub för MBR


tomo53

Rekommendera Poster

Jag behöver ha en ny usb hub. Har en kinesisk 3,0 som oftast funkar. Känns dock lite ostabil framför allt med en trådad mus (Logitech MX 518). Den får lite fnatt i bland.

Jag undrar nu om det är något problem med att köra en bra usb hub 3,0 eller om det räcker med en 2,0?

Jag använder en WD extern HD som går på 3,0, övriga prylar klarar sig med 2,0.

 

Men det finns ett aber. Om jag kopplar in mitt Apple keyboard på en hub 2,0 fungerar den inte. Kotrolllampan blinkar bara. För att få den att fungerar sätter jag min 3,0 hub i datorns uttag. Kopplar in 2,0 hubben i den andra hubben. Då fungera alla prylar.

 

Antingen behöver jag en av varje, en för vardera usb uttagen. Helst en som klarar allt = 5 - 7 prylar.

GPS, gps klocka kopplas bara in vid laddning och uppdateringar. Sen är det bara tangentbord, mus, kalibrator för skärm och den externa 3,0 disken.

 

Ett bra tips på bra hub välkomnas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder mig av denna, en Belkin USB-Hub gjord för Mac typ.. Iaf i samma design...

 

Vet inte om det är 2,0 eller 3,0 men har båda mina externa hårddiskar inkopplade i den och använder den även till usbflash och sånt när det behövs...

 

- Däremot står det på instruktionerna att dom inte rekomenderar att koppla in iPad och iPhone i hubben för att strömmen är för låg (eller något sånt) så att dom inte kan laddas eller syncas genom den... - Detta säger även min iPhone när jag kopplar in den... Har därför dom alltid direkt in i min Macbook... Kan va liknande regler för andra usb-hubbar kanske, vet inte själv...

 

Det viktigaste jag iaf är säker på är att alltid använda sig av en USB-Hub som har egen strömkälla. Annars kan du glömma att dina externa hårddiskar fungerar genom den...

 

Så det är en USB-Hub jag rekomenderar... Men är dock inte säker på att den säljs längre så kanske ett dåligt alternativ då... Men sträcker mig istället till att säga att Belkin verkar va bra, även nyare modeller då förmodligen...

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag använder mig av denna, en Belkin USB-Hub gjord för Mac typ.. Iaf i samma design...

 

Vet inte om det är 2,0 eller 3,0 men har båda mina externa hårddiskar inkopplade i den och använder den även till usbflash och sånt när det behövs...

 

- Däremot står det på instruktionerna att dom inte rekomenderar att koppla in iPad och iPhone i hubben för att strömmen är för låg (eller något sånt) så att dom inte kan laddas eller syncas genom den... - Detta säger även min iPhone när jag kopplar in den... Har därför dom alltid direkt in i min Macbook... Kan va liknande regler för andra usb-hubbar kanske, vet inte själv...

 

Det viktigaste jag iaf är säker på är att alltid använda sig av en USB-Hub som har egen strömkälla. Annars kan du glömma att dina externa hårddiskar fungerar genom den...

 

Så det är en USB-Hub jag rekomenderar... Men är dock inte säker på att den säljs längre så kanske ett dåligt alternativ då... Men sträcker mig istället till att säga att Belkin verkar va bra, även nyare modeller då förmodligen...

:whistling:

Den finns som 3,0. Passar bra i hop med datorn. Ska kolla på den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Det viktigaste jag iaf är säker på är att alltid använda sig av en USB-Hub som har egen strömkälla.

 

Instämmer till fullo.

Nästan alla problem här på forumet har med (bristande) strömförsörjning att göra, när det gäller USB.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Instämmer till fullo.

Nästan alla problem här på forumet har med (bristande) strömförsörjning att göra, när det gäller USB.

Håller med. Jag har strömförsörjning på den hub jag använder. Frågan är mest om det är en fördel med en hub 3,0 för samtliga prylar som jag tog upp. Vinner jag något om jag har en 2,0 och en 3,0 eller är det onödigt? Enklast vore en 3,0 med fler uttag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ens 2.0-hubbar numera?

Jag skulle satsa på en USB 3 med fler uttag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns det ens 2.0-hubbar numera?

Jag skulle satsa på en USB 3 med fler uttag.

Det finns fortfarande :). Men det ser ut som det får bli en 3,0 med flera uttag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...