Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 4


hekaneum

Rekommendera Poster

Jag har precis sålt min dotters gamla Iphone 4. Den var endast ett halvår gammal, så i nästan nyskick. Spelar iofs mindre roll :).

 

Min fråga är nu: Kvinnan jag sålt den till skickade igår kväll ett meddelande om att hon inte kan ladda hem vissa appar som t ex Facebook och Wordfeud. Hon får följande meddelande på skärmen:

"Den här program kräver iOS 8.0 eller senare. Du måste uppdatera till iOS 8.0 om du vill hämta och använda program" (Observera den felaktiga meningen "Den här program...")

 

Under Allmänt och programuppdatering står det i nästa meddelande hon skickar till mig:

"iOS 7.1.2 Programvaran behöver inte uppdateras."

 

Vad betyder detta? Har själv en teori om att telefonens prestanda är för klen för att klara av senaste programvarorna för Facebook och Wordfeud. Men det verkar i så fall helt vansinnigt! Ska man inte kunna köpa en äldre modell och inte kunna ladda hem alla tillgängliga appar?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska man inte kunna köpa en äldre modell och inte kunna ladda hem alla tillgängliga appar?

 

Nej, helt riktigt. En iPhone 4 med iOS 7 är totalt värdelös idag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har precis sålt min dotters gamla Iphone 4. Den var endast ett halvår gammal, så i nästan nyskick. Spelar iofs mindre roll :).

 

Min fråga är nu: Kvinnan jag sålt den till skickade igår kväll ett meddelande om att hon inte kan ladda hem vissa appar som t ex Facebook och Wordfeud. Hon får följande meddelande på skärmen:

"Den här program kräver iOS 8.0 eller senare. Du måste uppdatera till iOS 8.0 om du vill hämta och använda program" (Observera den felaktiga meningen "Den här program...")

 

Under Allmänt och programuppdatering står det i nästa meddelande hon skickar till mig:

"iOS 7.1.2 Programvaran behöver inte uppdateras."

 

Vad betyder detta? Har själv en teori om att telefonens prestanda är för klen för att klara av senaste programvarorna för Facebook och Wordfeud. Men det verkar i så fall helt vansinnigt! Ska man inte kunna köpa en äldre modell och inte kunna ladda hem alla tillgängliga appar?

Caveat emptor. Det är kvinnans problem och inte ert om hon har köpt en mobil hon inte kan använda. Ios 7.1.2 är max på den modellen. Men hon kan fortfarande ringa och smsa med den.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Hur kan en iPhone 4 vara ett halvår gammal när den slutade säljas för tre år sedan?

 

Och den är tyvärr obsolet och kaputt vid detta laget. Tekniken går framåt. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Som flera påpekat är det inte ditt problem att någon köpt telefonen och inte informerat sig om den klarar av vissa uppgifter.

Dom får skylla sig själv.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...