Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Open Office 4.1.3


xeric

Rekommendera Poster

Open Office 4.1.3 släpptes nyss.

The Apache OpenOffice Project Announces Apache® OpenOffice™ v4.1.3 : The Apache Software Foundation Blog
Apache OpenOffice - Official Download

Verkar riktigt trevlig, och den (O.O) är ≈ 200MB mindre än Libre Office.

- - -

Har uppdaterat mitt lilla skript/program (.app) så man kan starta ett dokument utan att behöva gå via splashsidan, ifall någon behöver/vill ha...
OO-Writer.tar.gz

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch

Gratulerar iEricF till installationen! För mig gick det tyvärr inte alls. Programmet kraschar varje gång jag försöker få i gång det, och det gäller både den här versionen och den föregående, 4.1.2. Just nu är jag på jakt efter en Office-svit som verkligen fungerar. Jag har provat LibreOffice, som i och för sig fungerar, men när jag försöker installera avstavning på svenska, hänger det upp sig och jag kommer ingen vart med det. NeoOffice går inte att starta förrän man har betalt för det, och det finns ingen chans att ens testa det innan dess. Jo, jag vet att mitt inlägg inte bara handlar om Open Office, men det är inte bara Open Office som har gett mig problem, utan de andra liknande Office-sviterna. Lotus Symphony finns inte längre heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Programmet kraschar varje gång jag försöker få i gång det, och det gäller både den här versionen och den föregående, 4.1.2.

Bara för att kontrollera, men du tog ner rätt version? Det finns 2 - en för >=10.7‚ och en för <=10.6.

 

post-64246-0-05856600-1476528080_thumb.png

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

bjoernowitsch

Bara för att kontrollera, men du tog ner rätt version? Det finns 2 - en för >=10.7‚ och en för <=10.6.

 

attachicon.gifoo_versioner.png

 

 

Ja, jag tog den senast möjliga, för jag har Sierra i min Macapär.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, jag tog den senast möjliga, för jag har Sierra i min Macapär.

För att felsöka lite... Kolla vad krashloggen säger, om ddet finns nåt i Console. Java kanske behöver uppdateras?

 

Å andra sidan tyckerman ju att Sierra borde leverera en hyfsat färsk version där.

 

- - -

 

Edit: Hittade den här: https://forum.openoffice.org/en/forum/viewtopic.php?f=17&p=396893#p396960

 

Det står nåt om en legacy version av Java

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...