Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Problem med Icloud!


Ericsonlinn

Rekommendera Poster

Hej!

Gjorde ett stort misstag och synkade min kamerarulle med iCloud för att frigöra mer plats. Visst, det frigör ju en del plats från telefonen, men vad störande det är att inte alltid kunna kolla på alla bilder i telefonen med bra upplösning! Men nu till det största problemet..

 

Sedan ett par dagar tillbaka så kan jag inte ens kolla på videos jag har filmat med min iPhone, från min iPhone alltså, trots att jag sitter hemma uppkopplat på mitt Wi-fi. Det bara laddar! Bilderna ser jag. Om jag går in från min macbook på mitt iCloud konto. Då ser jag allting, men i SKIT kvalité! Fattar ingenting.

 

Är det nån som har fått icloud att funka på ett bra smidigt sätt? Vad ska man göra istället? Hur går jag tillväga om jag nu vill avsluta detta hemska samarbete med iCloud utan att förlora alla bilder och filmer....

 

Hoppas nån sitter inne på svar :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

Gjorde ett stort misstag och synkade min kamerarulle med iCloud för att frigöra mer plats. Visst, det frigör ju en del plats från telefonen, men vad störande det är att inte alltid kunna kolla på alla bilder i telefonen med bra upplösning! Men nu till det största problemet..

 

 

 

Är det iCloud Bildbibliotek du slagit på i inställningar på telefonen?

Det ska fungera på det sättet att dom bilder du har i telefon speglas upp till molnet i den kvalitet du valt.

Väljer du "Optimera iPhone lagring" så lagras bilderna på telefonen i FULL upplösning TILLS utrymmet börjar ta slut och då ersätts dom med thumbnails.

Väljer du "Hämta och behåll original" så är bilderna i FULL upplösning både i iCloud och telefonen.

 

Så jag förstår inte vilka bilder det är som du inte kan komma åt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att avsluta iCloud Bildbibliotek är mitt råd att ändra till "Hämta och behåll original" och vänta tills det står att alla bilder är nerladdade.

Det kommer att sto under inställningen i små bokstäver.

Sedan slät du bara av iCloud Bildbibliotek.

Som extra säkerhet kan du använda Bildinsamling på datorn för att importera dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Är det iCloud Bildbibliotek du slagit på i inställningar på telefonen?

Det ska fungera på det sättet att dom bilder du har i telefon speglas upp till molnet i den kvalitet du valt.

Väljer du "Optimera iPhone lagring" så lagras bilderna på telefonen i FULL upplösning TILLS utrymmet börjar ta slut och då ersätts dom med thumbnails.

Väljer du "Hämta och behåll original" så är bilderna i FULL upplösning både i iCloud och telefonen.

 

Så jag förstår inte vilka bilder det är som du inte kan komma åt.

 

Kommer inte åt alla videor från telefonen. Dom finns ju där, men går inte att spela upp!

Jo jag vet ju hur det ska fungera.. Kanske är att jag ska välja hämta och behåll original då..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...