Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför kan man inte alltid ändra storlek på bifogad bild i mail.app?


marta

Rekommendera Poster

I popupfönstret Bildstorlek i mail-appen ska man kunna ändra en bifogad bild till Liten, Medel, Stor eller Verklig storlek. För mig fungerar det inte alltid. Om jag bifogar en jpg-bild, så har jag ibland alla fyra alternativen, i andra fall är Medel och Stor neddimmade. Vad beror det på? Vad krävs av bilden för att jag ska ha alla fyra alternativen. Jag har en iMac med OS Sierra, 10.12.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I popupfönstret Bildstorlek i mail-appen ska man kunna ändra en bifogad bild till Liten, Medel, Stor eller Verklig storlek. För mig fungerar det inte alltid. Om jag bifogar en jpg-bild, så har jag ibland alla fyra alternativen, i andra fall är Medel och Stor neddimmade. Vad beror det på? Vad krävs av bilden för att jag ska ha alla fyra alternativen. Jag har en iMac med OS Sierra, 10.12.

Om medel och stor är utgråade kanske bilden är för liten?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smart Alix! Det har jag inte tänkt på. Jag tog en bild på 204 k. Då fick jag bara alternativen Liten och Verklig storlek. När jag förstorade bilden till 1,2 MB fick jag fram alla alternativ, så du har rätt. Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...