Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Uppgradera iMac mid 2007 till Capitan?


ErOg

Rekommendera Poster

Som titeln säger; hur gör jag? Sitter med 10.7.5 av flera orsaker men måste(!) nu uppgradera och Sierra funkar ju inte på en så gammal dator. Dock hittar jag ingenstans där jag kan göra denna uppgradering? Alla länkar går till Sierra!

Har försökt Googla men hittar verkligen inget...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att en iMac från 2007 inte är något att satsa på och att Apple gjorde ett jättetekniklyft 2011 så rekommenderar jag att det är dags att gå vidare. Det är STOR skillnad från 2007 till 2011, större än från 2011 till idag. En 2011 med SSD och rejält med RAM räcker i många år till. Faktiskt!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på att en iMac från 2007 inte är något att satsa på och att Apple gjorde ett jättetekniklyft 2011 så rekommenderar jag att det är dags att gå vidare. Det är STOR skillnad från 2007 till 2011, större än från 2011 till idag. En 2011 med SSD och rejält med RAM räcker i många år till. Faktiskt!

Grejjen är att datorn fungerar alldeles utmärkt och jag skulle gärna låta den vara precis som den är, MEN ios 10 kräver en senare version av iTunes än den som funkar med 10.7.5 därav mitt dilemma… Jag kan inte längre synka min iPhone eller föra över bilder till datorn. El Capitan fanns ju tillgänglig tills för bara några veckor sedan!

Klart jag ska köpa ny dator snart, men inte precis nu...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du får höra om det är någon som har en USB-sticka med El Capitan.

Tror din dator skulle gå bra med Mavericks också, den har iTunes 12.5.1.21

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Grejjen är att datorn fungerar alldeles utmärkt och jag skulle gärna låta den vara precis som den är, MEN ios 10 kräver en senare version av iTunes än den som funkar med 10.7.5 därav mitt dilemma… Jag kan inte längre synka min iPhone eller föra över bilder till datorn. El Capitan fanns ju tillgänglig tills för bara några veckor sedan!

Klart jag ska köpa ny dator snart, men inte precis nu...

 

Kul att det rullar på!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Till slut hittade jag (förhoppningsvis) en fungerande länk!

El Capitan finns fortfarande på Mac App Store bara man hittar dit och den versionen uppgraderar från Snow Leopard till 10.11.6

 

https://support.apple.com/en-us/HT206886

 

och

 

get El Capitan from the App Store

 

Nu är det bara att hoppas att det funkar oxo… Mest jobb blir det väl med att migrera från iPhoto till Bilder antar jag. Finns det några tips där?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...