Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

macOS Sierra och TeamViewer


mpower

Rekommendera Poster

Hej!

Vet att diskussion kring som i detta exemplet Teamviewer inte hör hemma under Mac OS X här på forumet. Men då jag har stött på problem med just Sierra och Teamviewer tycker jag valet var ganska solklart ändå. :)

 

Någon mer än jag som har stött på problem med Teamviewer under Sierra? Jag gjorde en fräsch installation av operativsystemet och la in senaste versionen av just Teamviewer som kraschar och krånglar hela tiden sedan dess. Är det bara jag som har problem? Någon som har några tips på vad man kan göra för att det ska funka bättre eller är det kanske bara till att invänta en uppdatering?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det Teamviewer på datorn som du styr med som det krånglar eller den som du fjärrstyr?

Jag har macOS Sierra på min MBPr och fjärrstyr min Mac Mini med El Captain utan problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken är att jag ska fjärrstyra med min Macbook Pro som kör Sierra mot bl.a en iMac som kör El Capitan. När jag körde El Capitan på Powerbooken tidigare gick det utan problem. Men med Sierra går det inget vidare. :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tanken är att jag ska fjärrstyra med min Macbook Pro som kör Sierra mot bl.a en iMac som kör El Capitan. När jag körde El Capitan på Powerbooken tidigare gick det utan problem. Men med Sierra går det inget vidare. :(

 

 

Vika versioner av Teamviewer har du på respektive dator?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Vika versioner av Teamviewer har du på respektive dator?

 

Senaste på båda - version 11.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Senaste på båda - version 11.

 

 

Finns många versioner efter 11. så det säger inte så mycket.

Att ange exakta versionen är alltid viktigt för ifall någon annan söker efter information. "Senaste" säger då inte speciellt mycket :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma version på båda: 11.066595

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma version på båda: 11.066595

 

 

Ok jag har den på datorn jag fjärrstyr men den jag använder för att fjärrstyra är det 11.062308.

Vet inte varför jag aldrig uppdaterat men den fungerar felfritt.

Du kanske ska testa en äldre version.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Ok jag har den på datorn jag fjärrstyr men den jag använder för att fjärrstyra är det 11.062308.

Vet inte varför jag aldrig uppdaterat men den fungerar felfritt.

Du kanske ska testa en äldre version.

 

Ja, varför inte?! :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...