Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man uppdatera Iphoto om man har OS 10.7.5 (lion)


Gäst baconatte

Rekommendera Poster

Gäst baconatte

Kan man uppdatera Iphoto om man har OS 10.7.5 (lion) Hustrus dator vägrar sedan fyra månader att lägga över bilder till Facebook. Problemet har tagits upp här men ingen har lyckats komma med ngn lösning. Iphoto är 7.1.5 och frågan är nu om Iphoto är för gammalt för att kunna skicka bilder till facebook.

Iphoto är nerlagt numera men frågan är 1. Kan det fungera med en uppdatering av Iphoto. 2. Var hittar man i så fall en sådan?

3.Kan apples Bilder klara biffen? Men går det att installera på Lion?

Eller finns det andra vägar att publicera till Facebook?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dra ut bilden på skrivbordet och ladda upp den bilden till Facebook via webbläsaren. Alla andra lösningar är löjligt omständliga för en sådan enkel sak. Sedan kan man kasta extrabilden i papperskorgen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Senaste versionen av iPhoto finns tillgängligt i Mac App Store, som du hittar under Äpplet - App Store i datorn. Kolla där. För Bilder behöver du senaste Mac OS X, går inte att installera separat utan du behöver installera nyare OS X och då får du med Bilder.

​Iphoto bibliotek finns tillgängligt under Media-rubriken i listen till vänster i ett filfönster i Finder, den innehåller snabbgenvägar. Här ska du kunna öppna iPhoto-biblioteket och ladda upp bild direkt till Facebook.

​Men jag minns inte längre tyvärr om detta fungerar i Lion, vet det fungerade i Mavericks.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst baconatte

Dra ut bilden på skrivbordet och ladda upp den bilden till Facebook via webbläsaren. Alla andra lösningar är löjligt omständliga för en sådan enkel sak. Sedan kan man kasta extrabilden i papperskorgen.

 

fungerar inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det ska räcka med att klicka på "Foton/videoklipp" i Facebook, nu får du upp en Finder-ruta med genvägar och mappar till vänster och filer till höger. Om du har bilder på skrivbordet, så klickar du på "Skrivbord" i listan till vänster så får du upp filerna som ligger på skrivbordet och kan välja din bild.

Du ska även kunna gå längre ner i listan till vänster, till rubriken "Medier" och där välja "Bilder" (det är en kamera som symbol) och nu kan du välja mellan olika bildbibliotek i datorn, om du har iPhoto så ska iPhoto dyka upp där. Även Photo Boot dyker upp där. Klicka på iPhoto och leta fram bilden du vill ladda upp.

Detta fungerar i Mavericks och framåt, men jag är osäker på om det även fungerar i Lion för jag minns helt enkelt inte det var så länge sedan. :) Men du kan ju prova. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det kan också handla om det som Alix tar upp, att datorn kanske har en för gammal Adobe Flash installerad och då får man hämta en ny (Adobe uppdaterar den rätt ofta) eller felaktigt filformat på bilden.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men det kan också handla om det som Alix tar upp, att datorn kanske har en för gammal Adobe Flash installerad och då får man hämta en ny (Adobe uppdaterar den rätt ofta) eller felaktigt filformat på bilden.

 

Om så är fallet så räcker det inte med Lion då Flash Player 23 kräver minst 10.9 Mavericks

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gäst baconatte

Tja där verkar det vara stopp. Nu handlar det om andra problem i Iphoto i min dator som plötsligt vägrar att importera från min iphone. 0 bilder säger den men bilderna fins i kameran och på bilder. Är detta också ett sätt att smygvägen tvinga över folk från Iphoto till bilder.`

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja där verkar det vara stopp. Nu handlar det om andra problem i Iphoto i min dator som plötsligt vägrar att importera från min iphone. 0 bilder säger den men bilderna fins i kameran och på bilder. Är detta också ett sätt att smygvägen tvinga över folk från Iphoto till bilder.`

Jag kör Iphoto 9.6.1 i Sierra 10.12 utan några problem. Testade nyss att publicera en bild till Facebook via Iphoto. Det gick alldeles utmärkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Blir lätt en kedjereaktion när man uppdaterar något. Tyvärr är man till slut så illa tvungen att gå "all in" för att över huvud taget kunna göra något alls med sin dator.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tja där verkar det vara stopp. Nu handlar det om andra problem i Iphoto i min dator som plötsligt vägrar att importera från min iphone. 0 bilder säger den men bilderna fins i kameran och på bilder. Är detta också ett sätt att smygvägen tvinga över folk från Iphoto till bilder.`

 

​Tror problemet här handlar om att du, som du nämnde i en annan tråd, kör iCloud bildbibliotek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...