Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mottagare kan inte öppna bifogade bilder som jag skickat från Mail´


Pocahontas

Rekommendera Poster

Skickat ut bilder till medlemmar i en förening, och några av dem kan inte öppna bilderna, blir ett rött X .

De andra som har PC har inga problem med att se bilderna.

 

Har alltid haft ikryssat Skicka Windows-kompatibla bilagor i Mail, så det är väl förmodligen hennes PC som inte är OK

Vad kan göra för att hjälpa dem..

 

Mitt PC-kunnande är lika med 0 då jag inte sysllat med PC sen 2005

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I macen göms ofta filtillägget. Kolla om du skickar bilagor som saknar filtillägg. Windows kan inte läsa filer utan filtillägg.

 

Skickar skärmdumpar av bilderna för att de inte ska bli så stora, det står ju inte JPEG på dem utan de ser ju ut så här..

post-113-0-86602300-1474280542.jpg

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör jag för att visa tillägget JPEG på skärmdämpar månne

 

Hittade det själv i Finders inställningar.. :P

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju skriva dit filändelsen .jpeg innan du skickar filen då fattar Windows. Kanske. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kan ju skriva dit filändelsen .jpeg innan du skickar filen då fattar Windows. Kanske. :crossfingers:

 

Ska göra det nu.

Det är en kvinnlig föreningsmedlems PC.

När jag sände bilderna till hennes man kunde han se bilderna på sin PC, och det utan tillägget

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det hjälpte inte att sätta dit .JPG efter bilderna.. mottagaren kunde ändå inte se den.

 

Måste väl vara nån inställning i hennes mailprogram..( som jag inte vet, maken hade Outlook och han ser dem)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en inställning både i Mac OS och i Windows att inte visa filändelsen i Finder/Utforskaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en inställning både i Mac OS och i Windows att inte visa filändelsen i Finder/Utforskaren.

 

I Finder vet jag, och ordnade detta, i förhoppning att mottagaren då skulle se bilden.

Vet inte vilken version av Windows hon har i sin dator, hon vet nog inte det heller ...lägger ner det.. :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skärmdumpar blir normalt .png och inte .jpg

 

Normalt ja, men jag ändrade det nångång, nånstans :whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Normalt ja, men jag ändrade det nångång, nånstans :whistling:

Jag nämnde det eftersom fler kan tänkas komma att läsa tråden. Jag såg att du hade hittat inställningen.

 

Windows är känsligare vad gäller filnamn också. Bättre att döpa om dem till "dump" eller "screenshot" och lägga till en siffra direkt efter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...