Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vi som beställt Iphone 7, leveransdatum?


walles

Rekommendera Poster

Hej

 

Tänkte vi kunde ha en tråd för oss som beställt iphone 7.

Jag har beställt en iphone 7 plus 128GB - svart hos telia och fick leveransdatum 27 oktober som idag ändrades till 31 oktober...

Beställde 2016-09-12.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 61
  • Created
  • Senaste svar

Beställde två stycken via telefon på förköpsdatumet via Telia. En rosa 7 128 och en silver 7 128. Både kommer till Preem idag :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sonen beställde i fredags... kom nyss till utlämningsstället. Beställd via Apple med DHL Express!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma här, beställde den 9:e hos Telia en svart 7+ 128GB och fick den 27/10 som leveransdatum, som senare i några steg har flyttats dag för dag till den 31/10...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde direkt på minuten den 7:e via Halebop, iPhone 7 plus 128GB mattsvart. Tydligen så var jag inte snabb nog och nu vet dom inte när de får in mera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vi har fått ny information om våra inleveranser. Din order: xxxxx beräknas att levereras till dig 2016-09-27. Hälsningar Telia

 

iPhone7 beställd 14/9

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har nu fått framflyttat en dag till 1/11 som prel. leveransdatum på min iphone 7 plus, beställde 12/9. Buuhuuu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ringde telia som ringde vidare till någon leveransavdelning och sen ringde tillbaka.

"Orderdatum uppdateras löpande och kan justeras både framåt och bakåt i tiden"

Så inte mycket till svar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Såg om jag beställer nu från apple.se så är det "färdig att skickas 2-3 veckor", funderar på avboka på telia och ta direkt från apple istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick min i förrgår,hade dessutom turen o få min utan momsen tack vare telias strul ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bra tråd! Här kan vi se vilka leverantörer som håller det de lovar!!

 

Är det någon som fått sin plus-modell?? Skriv då gärna leverantör, modell och färg, och när ni beställde.

 

Beställde själv en Plus, 128gb, mattsvart, 9 september kl 9:05. Telenor skriver på sin hemsida att den modellen levereras första veckan, 16-23 september. Men kontaktar man dom nu säger de v 43-44!! Blir förbannad!

 

Beställde samtidigt en vanlig 7, silver, 128gb. Den kom faktiskt på releasedagen den 16/9.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sonen fick samma besked av telenor

 

Beställde han plus, 128gb, mattsvart, den 9/9 strax efter kl 09?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja precis! Vet dock inte vilket datum han beställde men var nog ganska direkt efter den gick o beställa

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Wiihoo!!

 

En sms-avi nu på morgonen, ett paket från Telenor att hämta! Min 7 plus, 128gb, mattsvart. Då höll Telenor löftet till mig iaf!!

 

Lycka till ni andra!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 7+ 128gb mattsvart från Halebop den 9/9, inte hört någonting sedan dess :ThumbsDown:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Beställde 7+ 128gb mattsvart från Halebop den 9/9, inte hört någonting sedan dess :ThumbsDown:

 

 

Beställde två iPhone 7 10/9,en rosa 32GB som kom den 19/9,en mattsvart 7+ 128GB som jag inte hört ett pip om.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har snackat med halebop vid 4 olika tillfällen och de har ingen aning när de får in iphone 7 plus 128GB, står v40 när man kollar orderstatus men vad är förhoppningarna att det ska ske. Enligt Halebop själva så säger dom att Apple varit sena med leveranserna och där av man får vänta.

 

Jag beställde den 7:e kl 09:01 iphone 7 mattsvart 128GB

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har snackat med halebop vid 4 olika tillfällen och de har ingen aning när de får in iphone 7 plus 128GB, står v40 när man kollar orderstatus men vad är förhoppningarna att det ska ske. Enligt Halebop själva så säger dom att Apple varit sena med leveranserna och där av man får vänta.

 

Jag beställde den 7:e kl 09:01 iphone 7 mattsvart 128GB

 

En annan har inte fått något alls, står endast "Din preliminära leveranstid skrivs ut så fort den finns tillgänglig för oss." Beställde vid 16-tiden den 9/9 så är väl relativt långt bak i kön, men det är ändå konstigt att inte Halebop kan ge något besked öht då andra operatörer kan ge preliminära datum, exempelvis Telenor, http://www.telenor.se/kundservice/allt-kring-iphone-7/#leverans

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fick detta av Telia idag när jag frågade dom med PM på facebook:

Det är många som väntar fortfarande på sin leverans av iPhone 7 och vi hoppas på att få in den på laget snart igen, så vi kan skicka ut telefonen till dig. Du får alltid ett beräknat leveransdatum, som kan ändras om vi får in en ny leverans av telefonen i lager och då meddelar vi dig detta via sms. Du får även ett sms av oss en, när telefonen har lämnat vårt lager samt att du får ett kollinummer, så du kan spåra ditt paket. Så du får avvakta! 1f642.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ställde fråga till telia varför det är kortare leveranstider från apple (3-4 veckor) än från telia (8-10) veckor och fick detta svar:

Problemet är att vi bara har fått preliminära datum för våra leveranser från Apple. Det innebär att det är svårt för oss att ge dig ett leveransdatum eftersom vi är helt beroende av att först få telefonen från Apple. Våra leveranstider är just nu 3-8 veckor beroende på modell och färg. Hur det kommer sig att Apple själva kan ha kortare leveranstider kan jag inte svara på tyvärr.

Jag lovar dig att vi skickar din telefon så fort som vi fått in den på lager så håll ut 1f642.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...