Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Touchpadens alla funktioner fungerar ej i W10?


gabbe170

Rekommendera Poster

Tjena!

 

Blev i veckan tvungen att installera W10 på min mac, pga av kompatibilitetsproblem med en viss apparatur.

 

Anyway, installerat W10, och allt funkar som det ska... förutom att jag ej kan "toucha" pekplattan, eller för den delen trycka med 3/4 fingrar för gester etc. Endast pekaren+scrollen funkar (dvs som en vanlig datormus). Tänkte dock fråga: har något blivit konstigt, eller är det jag som bara inte hittar inställningarna i kontrollpanelen? Någon drivrutin som måste laddas ned?

 

Tack på förhand!

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Hur gjorde du, och vad blev resultatet? Annars hade jag trott att Windows helt enkelt saknar de mer avancerade gesterna som OS X har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså:

 

För 3/4 gester samtidigt i Windows har jag ej lyckats hitta något, förutom sidoapplikationen Trackpad++ som man ska kunna installera. Annars var touchdelen inte svårare än att bara gå in i Bootcamps kontrollpanel i Windows, trycka på fliken "styrplatta" och sen välja i alternativen som Apple delar med sig. (Därmed kan jag nu sekundärklicka med bara 2 touch på plattan, utan att pressa).

 

Någon som dock vet hur man får "återvänd/framåt" gesterna i Chrome? Alltså som i OSX, där man använder 2 fingrar åt vänster/höger för fram/bak. Har testat Chrome://flags, men hittar inget där i heller...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

Trackpad ++ löser en del problem, men den är buggig och det blir aldrig lika bra som i OSX.

Värst är att klick inte funkar närmast framkant.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...