Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

HDD indikerar fel (TechTool Pro 9)


TwinX

Rekommendera Poster

Har använt mig av TechTool PRO 8 tidigare med nu använder jag mig av 9:an. När jag kopplar in TechTool Protection SMART CHECK får jag upp en varningsskylt (bild 1) och sedan när scannar får jag upp följande (bild 2) Vad betyder det och har ni något tips?

 

Bild 1

post-74079-0-52131400-1473249428.png

 

Bild 2

post-74079-0-10461900-1473249448_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det betyder att din hårddisk sakta håller på att ge sig, och att du med tiden kommer att behöva en ny. Hur snabbt beror inte på SMART eller Tech Tool, utan beroende på hur känsligt du tycker att det är att hårddisken börjar visa fel. SMART är ingen exakt vetenskap vad gäller NÄR din hårddisk lägger av, den rapporterar bara in fel. Så antingen nöjer du dig med att se Tech Tool rapportera in fler och fler fel, och kör vidare tills hårddisken tackar för sig på ett mer praktiskt påtagligt sätt, eller så byter du hårddisken omedelbart. Det kan ingen svara på än du själv. Hur försiktig och nojig är du?
PS. Du tar väl backup på minst två hårddiskar och i molnet? Den andra hårddisken ska du förvara i en annan byggnad än där du har datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det betyder att din hårddisk sakta håller på att ge sig, och att du med tiden kommer att behöva en ny. Hur snabbt beror inte på SMART eller Tech Tool, utan beroende på hur känsligt du tycker att det är att hårddisken börjar visa fel. SMART är ingen exakt vetenskap vad gäller NÄR din hårddisk lägger av, den rapporterar bara in fel. Så antingen nöjer du dig med att se Tech Tool rapportera in fler och fler fel, och kör vidare tills hårddisken tackar för sig på ett mer praktiskt påtagligt sätt, eller så byter du hårddisken omedelbart. Det kan ingen svara på än du själv. Hur försiktig och nojig är du?

PS. Du tar väl backup på minst två hårddiskar och i molnet? Den andra hårddisken ska du förvara i en annan byggnad än där du har datorn.

 

 

Jag har börjat använda mig av backup, och jag gör det även nu. Tyvärr har jag en iMac 2.5 tum late 2013 så att byta min hdd blir knöligare. Får göra en beställning från Macsales.com. Hittar bara därifrån man kan köpa tejpen att sätta ihop imagen igen. Eller vet du vart man kan köpa det?

Måste köpa en ny HDD där jag kan lagra allt jag har.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...