Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Att kopiera sidor eller delar av sida samt därefter klistra in.


adad

Rekommendera Poster

Att kopiera sidor eller delar av sida samt därefter klistra in i et dokument. Trycker ner skift samt cmd och 4:an. Får upp en markering men kan ej klistra in det i något dokument. Vad gör jag för något fel ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det beror på vilka sidor du pratar om och vilka program du använder. Om du talar om en internetsida som du ser i Safari så kan du ju markera med musen på vanligt sätt som du markerar text i ett dokument. Du vänsterklickar och drar markören. Sen cmd C för att kopiera och så cmd V för att klistra in det i exempelvis ett Pages-dokument (all information kommer inte med, kan vara problem med bilderna, det beror på hur sidan är gjord).

Skift cmd 4 är ju en skärmavbild som du kan använda med Dropbox och sen spara i Dropbox, och därifrån kan du importera i vanligt program. Om du har Dropbox startat och aktivt...

Eller så kör du Macens eget program Skärmavbildning och där skift cmd A för att markera ett fönster i exempelvis Safari, och så klickar du när du har markerat klart och då får du upp ett val där du kan spara det som en TIFF. Sen kan du öppna i ett annat program och hämta in bilden...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag trycker skift-cmd-4 och sedan markerar får jag en PNG-fil på skrivbordet. Sedan kan jag ta tag i den här filen och dra in den i t.ex. pages, Microsoft Word eller LibreOffice.

 

Eventuellt kan man konfigurera om skift-cmd-4, men jag har (vad jag vet) inte ställt om någon konfiguration.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag trycker skift-cmd-4 och sedan markerar får jag en PNG-fil på skrivbordet. Sedan kan jag ta tag i den här filen och dra in den i t.ex. pages, Microsoft Word eller LibreOffice.

 

Men det är bara en bunke pixlar. Dvs texten är inte sökbar.

Men om man inte kan markera texten och kopiera med Cmd-C som Raphael föreslog så är det ett (sista) alternativ.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...