Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Rykte: Ny Macbook Air, Imac och 5k-skärm från Apple i oktober


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Gissar att det blir det nydanande. Skärmar med inbyggd grafik eller i alla fall externa grafikenheter. VArför bygga in monsterspelgrafik i en bärbar? Men man vill kanske inte köpa två datorer heller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då blir det förmodligen en ny iMac för mig i år

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det var på tiden om det är sant. Som det är idag kan man inte rekommendera någon att köpa deras datorer. Tror dock inte på skärm-ryktet, den marknaden är död för Apple. Konkurrenternas skärmar är bättre till ett billigare pris.

Mac pro tror jag kommer läggas ner pga brist på efterfrågan. Precis som med xserve för ett antal år sedan. De flesta proffs jobbar med Windowsmaskiner idag och Apple är numera inriktade på konsumentmarknaden, det märks tydligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Mac pro tror jag kommer läggas ner pga brist på efterfrågan. Precis som med xserve för ett antal år sedan. .

 

Klart man inte säljer när man misshandlar sina kunder. Jag blev nästan chockad för en tid sedan när jag fick reda på att Apples iPhoneavdelning är större än hela Microsoft. Inkomsterna från Mac Pro täcker väl knappast deras kaffekonto..... Dagens Apple går dit pengarna finns, dvs i livsstilsprodukter. Det är den krassa verkligheten. Om tio år är datorn som vi känner den i dag kanske helt borta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Klart man inte säljer när man misshandlar sina kunder. Jag blev nästan chockad för en tid sedan när jag fick reda på att Apples iPhoneavdelning är större än hela Microsoft. Inkomsterna från Mac Pro täcker väl knappast deras kaffekonto..... Dagens Apple går dit pengarna finns, dvs i livsstilsprodukter. Det är den krassa verkligheten. Om tio år är datorn som vi känner den i dag kanske helt borta.

 

 

Att Apples intäkter till överväldigande del kommer från en enda produkt har ju varit känt ganska länge nu.

 

Men jag håller med, Apple är inte bra på pro-produkter för företag.

Inte att produkterna i sig är dåliga, tvärtom, men deras hemlighetsfulla attityd och "its done when its done" är ett mycket dåligt sätt att attrahera pro-folk och företagsmarknaden som helhet som vill ha framförhållning med en tydligt utstakad produktplan pga de dyra pengarna man förväntas lägga på de produkterna.

 

Då duger det inte att vänta tre år(!) med att uppgradera en arbetsstation för proffsbruk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

 

Att Apples intäkter till överväldigande del kommer från en enda produkt har ju varit känt ganska länge nu.

 

Men jag håller med, Apple är inte bra på pro-produkter för företag.

Inte att produkterna i sig är dåliga, tvärtom, men deras hemlighetsfulla attityd och "its done when its done" är ett mycket dåligt sätt att attrahera pro-folk och företagsmarknaden som helhet som vill ha framförhållning med en tydligt utstakad produktplan pga de dyra pengarna man förväntas lägga på de produkterna.

 

Då duger det inte att vänta tre år(!) med att uppgradera en arbetsstation för proffsbruk.

Sen är Apples Pro-environment noll. Det duger ju inte bara att de tillhandahåller en dator..... Nä, sista MacPron är nog den sista.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen är Apples Pro-environment noll. Det duger ju inte bara att de tillhandahåller en dator..... Nä, sista MacPron är nog den sista.

 

Ja det också, deras ekosystem för konsumenter är super b men icke så för pro folk.

Kommer vi att få se en nära framtid där Apple helt och hållet står för de superlätta, snyggt designade och kapabla små kraftpaket som konsumenterna vill ha?

 

Linux på servrarna, Windows på företagens arbetsstationer och Apple på konsumentsidan. Jag tror det men samtidigt tror jag att det är vanskligt för ett företag att vara så bundna vid en eller ett fåtal produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Linux på servrarna, Windows på företagens arbetsstationer och Apple på konsumentsidan. Jag tror det men samtidigt tror jag att det är vanskligt för ett företag att vara så bundna vid en eller ett fåtal produkter.

Så kommer det nog att se ut. Ett tag. Tills något händer. Men är ljud och bild-proffsen så många att det är någon ide att försöka få tag på dem igen? MacPro har väl alltid varit en liten produkt. Det som har ändrat sig är allt annat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Så kommer det nog att se ut. Ett tag. Tills något händer. Men är ljud och bild-proffsen så många att det är någon ide att försöka få tag på dem igen? MacPro har väl alltid varit en liten produkt. Det som har ändrat sig är allt annat.

 

Den kundkretsen är nog ganska liten så nej, några stora pengar lär det inte vara i att försöka vinna över dem igen.

Ska man tro ryktena så är även Apple på väg att bli en biltillverkare också men det finner jag osannolikt. Att designa och tillverka bilar är på en helt annan nivå än dito för konsumentelektronik.

Då duger det verkligen inte med att komma med den Silicon Valley-odlade slackerattityd som Apple uppvisar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...