-chrille- Postad 30 augusti, 2016 Share Postad 30 augusti, 2016 Är på jakt efter ett mycket enkelt program för summering av kostnader. Den enda funktionen som behövs är liknande den i Excel för summering av värden från en kolumn. Alltså poster i rader med respektive summa och sedan summera alla kostnader som står i kolumnen för att få en totalsumma. Finns det något enkelt och gratis program som fungerar med OS 10.8? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 30 augusti, 2016 Share Postad 30 augusti, 2016 https://www.libreoffice.org/https://www.openoffice.org/sv/ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Raphael Postad 30 augusti, 2016 Share Postad 30 augusti, 2016 Apples eget Numbers kan göra just det plus massa annat med. Numbers har ingått vid köp av ny Mac de senaste åren, laddas hem från Mac App Store om det inte redan finns i datorn. Om man har en äldre Mac eller om man har köpt en begagnad Mac som är rensad och man tidigare inte har haft Numbers, så kostar det 209 kr. I annat fall är det gratis. Så det beror på lite grann... men värt att kolla upp. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
-chrille- Postad 30 augusti, 2016 Författare Share Postad 30 augusti, 2016 Var nära att köpa Numbers men testade LibreOffice och det fungerar utmärkt det lilla jag kommer att använda programmet, så tack för tipsen! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 30 augusti, 2016 Share Postad 30 augusti, 2016 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.