Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Låsa ljud ut till airplay?


nyponsoppa

Rekommendera Poster

Har googlat ihjäl mig men inte hittar något vettigt så jag provar här...

 

Vill tvinga systemet att alltid skicka ljud med airplay till en apple tv 4. Som det är nu så ändras det till "inbyggda högtalare" så fort det inte spelats upp något ljud på en stund.

Spelar mycket musik från datorn & vill slippa byta ljud ut hela tiden!

 

Kör Alfred med två workflows idag men skulle vilja slippa de knapptryckningarna också...

 

Någon som har en lösning?

 

MBP13 2015

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att ATV:n går i vila? (Och alltså därmed inte kan ta emot ljud.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är inte så att ATV:n går i vila? (Och alltså därmed inte kan ta emot ljud.)

Nix. Går aldrig ner i vila...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Skulle inte förvåna mig om det är omöjligt, men vet ärligt talat inte.

 

Antar att du menar att du skapat workflows för att ändra ljud ut, kan du inte ställa dessa att köras automatiskt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I iTunes går det bra att ha utljudet permanent via AirPlay, i alla fall till en AirPort Express. Men det är klart, det är inte samma sak som systemljudet. Fast om det är musik det gäller, funkar ju iTunes.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

I iTunes går det bra att ha utljudet permanent via AirPlay, i alla fall till en AirPort Express. Men det är klart, det är inte samma sak som systemljudet. Fast om det är musik det gäller, funkar ju iTunes.

Stämmer bra det! Har inte använt iTunes sedan jag skaffade Tidal HiFi...

Går att ställa in ljud ut till airplay-enheter även i Tidal men den inställningen går tillbaka till default efter en stunds tystnad...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Går att ställa in ljud ut till airplay-enheter även i Tidal men den inställningen går tillbaka till default efter en stunds tystnad...

Låter ju skumt. Men då är det en bugg/feature i Tidal... Har de ingen support som kan hjälpa dig?

Eller är det så att du verkligen vill ha ut systemljudet i din Apple TV? För egen del gillar jag att ha musiken (iTunes) i stereon samtidigt som exempelvis notisljud går ut i datorns egna högtalare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Låter ju skumt. Men då är det en bugg/feature i Tidal... Har de ingen support som kan hjälpa dig?

Eller är det så att du verkligen vill ha ut systemljudet i din Apple TV? För egen del gillar jag att ha musiken (iTunes) i stereon samtidigt som exempelvis notisljud går ut i datorns egna högtalare.

Har inte tänkt i de banorna men felet verkar ligga i Tidal. Väljer jag inte airplay som ljud ut innan Tidal startas är inte ens airplay ett alternativ i inställningarna!

Får vända mig till Tidals support/forum istället...

 

Tack för bra feedback!

 

Edit:

 

Hittade det här på Tidals support:

 

Streaming TIDAL using Airplay with OS X El Capitan (MAC):

Since OSX El Capitan applications can no longer list AirPlay devices unless they are first selected in your computers System Preferences Sound panel.

To play TIDAL using AirPlay:

1. Open System Preferences.

2. Click on the Sound icon.

3. Select Output tab.

3. Select the AirPlay device you want to use.

4. Go back to TIDAL > Settings > Streaming.

5. Select your AirPlay device.

Problemet är ju att ljud ut ändras tillbaka till default (inbyggda högtalare) när man slutat spela musik & måste ändras varje gång...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kolla Ljud/MIDI-inställningar i mappen Verktygsprogram. Där kan du eventuellt hitta inställningar för utljudenhet som passar dig. Försöka duger.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...