Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Säkerhetskopiera NAS med TimeMachine


PoorCadaver

Rekommendera Poster

Hej!

 

Har en WD MyCloud Mirror NAS som jag skulle vilja säkerhetskopiera med TimeMachine till en extern hårddisk. Jag skulle även vilja säkerhetskopiera min MacBook Pro till en annan extern hårddisk med TimeMachine.

 

Är detta möjligt? Hittar bara att jag kan säkerhetskopiera datorn till NAS:en med TimeMachine och det är ju inte vad jag vill...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Time Machine är Apples programvara och den finns inte att installera på en NAS.

Så du får leta reda på annan programvara till din NAS för att ta backup på den till en extern hårddisk.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NAS:en har inbyggt stöd för TimeMachine så att den automatiskt gör backup på datorn och lagrar på sig själv. Det jag undrar är om det går att fixa så att den gör backup på sig själv istället för datorn och lägger filerna på ytterligare en disk (så att NAS:en är säkerhetskopierad i sin tur).

 

Eller går det att i TimeMachine på datorn ta backup på NAS:en och lägga på en annan hårddisk?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller går det att i TimeMachine på datorn ta backup på NAS:en och lägga på en annan hårddisk?

Möjligen.

Man kan i alla fall ställa in att göra backup på externa hårddiskar. Frågan är om samma princip funkar på NAS-diskar?

http://www.danielsato.com/blog/2014/08/26/using-time-machine-to-backup-an-external-drive/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NAS:en har inbyggt stöd för TimeMachine så att den automatiskt gör backup på datorn och lagrar på sig själv. Det jag undrar är om det går att fixa så att den gör backup på sig själv istället för datorn och lägger filerna på ytterligare en disk (så att NAS:en är säkerhetskopierad i sin tur).

 

Eller går det att i TimeMachine på datorn ta backup på NAS:en och lägga på en annan hårddisk?

 

Nej du missförstår nog lite.

Det är inte NAS:en som gör backup utan den är datorn som gör det.

NAS:en har stöd för Time Machine och inget mer.

Ska din NAS i sin tur göra en backup så är det inte Time Machine den kan använda. Utan då får du installera något annat tredjeparts program på den och den gör en backup.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...