Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone 6S spöar Galaxy Note 7 i snabbhetstest


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Mest kärnor och RAM är inte alltid bäst. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske inte ska ta testet på största allvar. Man måste komma ihåg att note 7 tex har en extremt mer högupplöst skärm. Sånt tar ju en del kraft.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kanske inte ska ta testet på största allvar. Man måste komma ihåg att note 7 tex har en extremt mer högupplöst skärm. Sånt tar ju en del kraft.

Med andra ord är hårdvaran underdimensionerad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte direkt ett super-seriöst test men jag kan mycket väl tro att ART/Dalvik är lite långsammare än iOS.

 

OEM:s på Androidsidan får en generisk android-image av Google och kanske är mer intresserade av att lägga på sin egen UI ovanpå det (touchwiz hos Samsung tex) än att optimera systemet från botten och upp.

Där är nog Apple lite vassare då de kontrollerar hela produkten, telefon och OS från början till slut.

 

Själv kör jag Nexus 5 som är "Googles iPhone" och jag kan inte märka någon noterbar skillnad mot polarnas iPhones. Kanske att det känns lite rappare i GUI:en i deras telefoner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dalvik är borta sedan Lollipop, FYI.

 

Det vet jag. Det var därför jag skrev ART/Dalvik om du nu missade det. Dessutom är det fortfarande bara runt hälften av Android-telefonerna som kör Lollipop eller senare:

 

https://developer.android.com/about/dashboards/index.html

 

Hälften av Android-telefonerna kör alltså fortfarande Dalvik. "FYI".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...