Lennart_C Postad 21 augusti, 2016 Share Postad 21 augusti, 2016 Jag har en iPhone 5S sedan ett år med senaste iOS. Mitt stora problem har hela tiden varit att mina inkommande mail försvinner efter en vecka, utan att lämna spår efter sig. Jag måste aktivt välja att mailen läggs i annan brevlåda än inkorgen om mailen inte ska försvinna. Jag har mailkonto både hos Telia och Tele2. Jag har inte hittat något i Inställningar där jag kan välja hur länge mina mail ska ligga kvar, inte heller Apple-support har lyckats med detta. Via resp webmail kan jag se att mina gamla mail finns kvar. Kan det finnas något i mina inlagda ePostkonton som gör att mailen försvinner för tidigt Jag kan nämna att även mail på min iPad försvinner efter en vecka om jag inte gör aktiva val. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jnes Postad 21 augusti, 2016 Share Postad 21 augusti, 2016 Har du IMAP eller POP? IMAP ligger på servern och POP ligger i telefon! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lennart_C Postad 21 augusti, 2016 Författare Share Postad 21 augusti, 2016 Har du IMAP eller POP? IMAP ligger på servern och POP ligger i telefon! Jag har POP på min iMac-dator och IMAP på iPhone och iPad Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
jnes Postad 21 augusti, 2016 Share Postad 21 augusti, 2016 Jag har POP på min iMac-dator och IMAP på iPhone och iPad Då har vi det där! POP mailen tar bort mailen från servern, ändra till IMAP på iMac datorn så är problemet troligen löst! /J Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Lennart_C Postad 21 augusti, 2016 Författare Share Postad 21 augusti, 2016 Ok, men... Under iMacens Mail/Inställningar/Konton hittar jag mina epostkonton. När jag tittar närmare på var och ett ser jag att det är POP-konto men denna uppgift är nedtonad och jag hittar ingen ruta att välja IMAP-alternativet. Kan valet av portnr spela in (110/995 el 143/993)? Har läst lite om detta på Telias hemsida. Telias rekommenderar IMAP vilket innebär port 143 el 993+SSL Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SirKnasen Postad 21 augusti, 2016 Share Postad 21 augusti, 2016 Du får ta bort kontona och lägga till dem på nytt med IMAP som val. Ta backup av mailen först så inget går förlorat. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
lappen71 Postad 21 augusti, 2016 Share Postad 21 augusti, 2016 Ett tips: Ta inte bort din POP-konton förrän du lagt till dom som IMAP. Sen drar du mailen från Inkorgen på POP-kontot till Inkorgen på IMAP-kontot. Utförde denna åtgärd åt en dam i mitt område idag. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
medlem Postad 23 augusti, 2016 Share Postad 23 augusti, 2016 Men detta är ju inget svar på TS:s fråga... Ta din iPhone, gå till: Inställningar -> E-post, kontakter, kalendrar -> Konton(ditt konto) -> Mail-dagar att synka -> Och ändra från "1 vecka" (som sannolikt är ibockat) till "Ingen gräns" eller annat önskat alternativ Sedan slipper du ta kontakt med din e-postleverantör. :-) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.