Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Anteckningar i iPhone helt plötsligt försvunna


Evamika

Rekommendera Poster

Vore jätteglad om någon kunde förklara för mig hur kunde alla mina viktiga anteckningar i iPhone försvinna helt plötslig !!! Har inte iCloud så missar jag allt.

Jag har ju inte raderat dem alls och hur kan jag skydda dem nästa gång eller går det inte att lita på iPhone?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det går inte förlita sig på någonting, därför har man backup för skydda sig någorlunda.

Gör du backup till en dator med iTunes regelbundet med tanke på att du inte använder dig av iCloud för backup och synkning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Sirknasen ! Måste erkänna att jag är novis , hur skall jag backuppa ? Menar du överföra allt från iPhone till dator då och då ? Men fortfarande fattar inte hur kunde alla anteckningar försvinna helt plötsligt? Är så jävla sur på iPhone

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Sirknasen ! Måste erkänna att jag är novis , hur skall jag backuppa ? Menar du överföra allt från iPhone till dator då och då ? Men fortfarande fattar inte hur kunde alla anteckningar försvinna helt plötsligt? Är så jävla sur på iPhone

 

 

Du behöver inte fatta för sådana saker händer oförklarligt.

Om du är novis så g¨r det att Googla på bra guider.

 

https://support.apple.com/sv-se/HT203977

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack lappen 71. Jag känner till iCloud men har enbart 5 GB iCloud oxh Det räcker ju inte för att säkerhetskopiera allt när jag har 64 GB .

Om man inte säkerhetskopierar så borde inte anteckningar försvinna trots allt ! Då kan även bilderna försvinna utan jag raderar !

Men tack skall du ha i alla fall.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

tack lappen 71. Jag känner till iCloud men har enbart 5 GB iCloud oxh Det räcker ju inte för att säkerhetskopiera allt när jag har 64 GB .

Om man inte säkerhetskopierar så borde inte anteckningar försvinna trots allt ! Då kan även bilderna försvinna utan jag raderar !

Men tack skall du ha i alla fall.

Köpa mer lagringsutrymme är inget alternativ? Om inte, synka telefonen med en dator med iTunes. Dagligen skulle jag rekommendera men inte ens det behöver vara tillräckligt ofta för att säkerställa att backup finns.

Inget ska försvinna av sig självt men det är inte mycket som förvånar en längre, märkligare saker har hänt utan förklaring.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...