Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ansluta till en annan mac dator utanför nätverket...


MortenH

Rekommendera Poster

Hur gör man för att ansluta till en annan mac dator som inte är i samma nätverk? Jag vill komma åt jobbfiler från datorn på jobbet på ett lätt och smidigt sätt.

Någon som har någon bra och lätt lösning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak till, är det någon som vet något bra FTP Server program till Mac, har sökt men inte hittat något bra serverprogram. Till PC finns det en hel hög med program....Men till Mac var det svårt att hitta något vettigt...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att komma åt datorn på arbetet brukar firman du är anställd av ha anvisningar. Så vänd dig till er itavdelning

eller itkunnige. Man brukar använda VPN eller någon dylikt lösning.

 

Det finns fler bra FTPpgm. Jag har använt classicFTP, Filezilla.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inte alla som jobbar på ett stort företag där det finns en itavdelning :D Så man får försöka själv... Vad jag förstår är ClassicFTP och Filezilla bara en klient där man dan ansluta till ftp inte något serverprogram...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak till, är det någon som vet något bra FTP Server program till Mac, har sökt men inte hittat något bra serverprogram. Till PC finns det en hel hög med program....Men till Mac var det svårt att hitta något vettigt...

Bra eller inte, men det finns redan inbyggt. Bara att slå på.

http://osxdaily.com/2011/09/29/start-an-ftp-or-sftp-server-in-mac-os-x-lion/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur gör man för att ansluta till en annan mac dator som inte är i samma nätverk? Jag vill komma

åt jobbfiler från datorn på jobbet på ett lätt och smidigt sätt.Någon som har någon bra och lätt lösning?

Då är det bara att googla. Fick tex detta svar...

https://www.kjell.com/se/fraga-kjell/hur-funkar-det/natverk/hemnatverk/att-satta-upp-en-vpn-tunnel

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

En sak till, är det någon som vet något bra FTP Server program till Mac, har sökt men inte hittat något bra serverprogram. Till PC finns det en hel hög med program....Men till Mac var det svårt att hitta något vettigt...

Gå inte över ån efter vatten. Apples egna OSX Server är en bra och smidig lösning med bl a FTP server och VPN. Enkel att installera och konfigurera.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...