Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ladd/Batteriproblem Iphone6


Robbanle

Rekommendera Poster

Min Iphone 6 har idag plötsligt börjat bete sig illa.

 

Det började med att jag upptäckte att den inte laddade när jag stoppade in laddkabeln. Tänkte att det var antingen kabeln i bilen eller smuts i kontakten. Så när jag kom hem tog jag en annan laddare och kabel. Den laddar inte i alla fall och efter att jag även gjort rent kontakten kvarstår problemet.

Till slut var batteriet slut och telefonen dog.
Då kommer symbolen "anslut laddare fram". Jag stoppar i laddaren och då känner den av att sladden sitter i och symbolen för tomt batteri dyker upp.

Efter 10-15 minuter hoppar telefonen igång och batteriindikatorn visar 3%. Men den laddar inte, ingen symbol för laddning visas och efter 30 sekunder dör telefonen.

 

Och så står den och loopar.

Testade att göra en omstart (power+homeknapp) medans det fanns 3% batteri. Men det var inget som hjälpte.

Är det batteriet som totalkraschat eller någon som vet nått knep för att få ordning på den utan att lämna in den eller köpa ny?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av telefonen direkt efter när den startar och låt laddaren sitta kvar. Starta telefonen manuellt efter några timmar. Har den då fått i sig mer än de där 3%?

När telefonen väl är igång, får du något meddelande i displayen att tillbehöret ej stöds när du kopplar från och direkt ansluter laddaren igen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stäng av telefonen direkt efter när den startar och låt laddaren sitta kvar. Starta telefonen manuellt efter några timmar. Har den då fått i sig mer än de där 3%?

När telefonen väl är igång, får du något meddelande i displayen att tillbehöret ej stöds när du kopplar från och direkt ansluter laddaren igen?

 

Testade att stänga av den direkt och lät den ladda längre tid och då hade jag 9% när jag startade den manuellt. Så den verkar ju ladda så länge telefonen är avstängd.

 

Får inget meddelande när jag drar ur och sätter i laddkabeln.

 

Den drar ut batteriet mycket snabbare än normalt. Hade 9% när jag starta den och den sjönk till 1% på 2 minuter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kontakta Apple, min mamma hade liknande problem med sin iPhone 6 för något år sen... Hon fick en ny för att det var ett hårdvarufel, och det gick till och med på garantin för henne...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...