Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Felmeddelande vid Netflix


sopran2

Rekommendera Poster

När jag tittar på filmer eller serier på Netflix får jag gång på gång följande felmeddelande:

"Kontrollera att din skärm är HDCP-kompatibel och att den inte speglas med AirPlay"

 

Hur kontrollerar jag detta? Och vad gör jag sedan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag tittar på filmer eller serier på Netflix får jag gång på gång följande felmeddelande:

"Kontrollera att din skärm är HDCP-kompatibel och att den inte speglas med AirPlay"

 

Hur kontrollerar jag detta? Och vad gör jag sedan?

Använder du en extern skärm för att se Netflix? Vilken i så fall? Eller den inbyggda? Om det är det senare, stäng av Airplay i Systeminställningar > Bildskärmar. Se dump:

 

post-28798-0-46085400-1470209364_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Tyvärr hjälpte det inte. Jag använder den inbyggda skärmen i MacBook Air och AirPlay skärmen är markerad "av", så problemet måste ligga någon annanstans.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för tipset. Tyvärr hjälpte det inte. Jag använder den inbyggda skärmen i MacBook Air och AirPlay skärmen är markerad "av", så problemet måste ligga någon annanstans.

Obegripligt. Saken (HDCP) är bara aktuell om du försöker spela upp på en annan enhet än din MBA. Får du samma svar oavsett webbläsare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...