sopran2 Postad 2 augusti, 2016 Share Postad 2 augusti, 2016 När jag tittar på filmer eller serier på Netflix får jag gång på gång följande felmeddelande: "Kontrollera att din skärm är HDCP-kompatibel och att den inte speglas med AirPlay" Hur kontrollerar jag detta? Och vad gör jag sedan? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 3 augusti, 2016 Share Postad 3 augusti, 2016 När jag tittar på filmer eller serier på Netflix får jag gång på gång följande felmeddelande: "Kontrollera att din skärm är HDCP-kompatibel och att den inte speglas med AirPlay" Hur kontrollerar jag detta? Och vad gör jag sedan? Använder du en extern skärm för att se Netflix? Vilken i så fall? Eller den inbyggda? Om det är det senare, stäng av Airplay i Systeminställningar > Bildskärmar. Se dump: Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
sopran2 Postad 4 augusti, 2016 Författare Share Postad 4 augusti, 2016 Tack för tipset. Tyvärr hjälpte det inte. Jag använder den inbyggda skärmen i MacBook Air och AirPlay skärmen är markerad "av", så problemet måste ligga någon annanstans. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Alix Postad 4 augusti, 2016 Share Postad 4 augusti, 2016 Tack för tipset. Tyvärr hjälpte det inte. Jag använder den inbyggda skärmen i MacBook Air och AirPlay skärmen är markerad "av", så problemet måste ligga någon annanstans. Obegripligt. Saken (HDCP) är bara aktuell om du försöker spela upp på en annan enhet än din MBA. Får du samma svar oavsett webbläsare? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.