Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips på bra batteribank?


Eldvindovatten

Rekommendera Poster

Eldvindovatten

Hej!

 

Någon som har tips på bra batteribank i dessa Pokemon go tider? Kanske finns det redan ett ämne som behandlar detta annars skulle det vara intressant att få goda tips!

 

Mvh

 

Eldvindovatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Antar att du menar till mobiltelefon?

 

Jag köpte föregångaren till denna i våras.

 

https://www.inet.se/produkt/8302056/deltaco-powerbank-16000mah-vit

 

Den hade något lägre kapacitet, typ 15600 mAh, vilket i teorin skulle ge min iPhone 5S 9 laddningar. I praktiken gör den såklart inte det eftersom det alltid blir lite förluster, samt att man tenderar att använda telefonen under laddning. Men jag klarade en utlandsresa från tisdag morgon till lördag kväll utan att använda annan laddning än batteriet, och då använde jag min iPhone en del och laddade varje dag. Helt ok tycker jag. Inte är den speciellt stor heller. Observera dock att flygbolag kan ha begränsningar på hur många batterier man får ha med i handbagaget och har man dator, iPhone, iPad och annat med sig kan det bli för mycket.

 

Om jag ska säga något negativt så är det att den inte verkar lika bra på att ladda iPads samt att man bör köra iPhone på 2.1A uttaget för att få vettig laddning. 1A är standard för iPhone men det verkar inte räcka, antagligen levererar batteriet inte exakt enligt spec. Men å andra sidan är 249 kr rätt billigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eldvindovatten

Tack för svar! Väldigt informativt! De flesta jag googlade på verkade till sist hamna på Amazon, där det plötsligt blivit mkt svårare att ta hem saker till Sverige av någon anledning! Skall kolla upp dina tips och tackar än en gång för din tid!!! Super

 

Mvh

 

Eldvindovatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eldvindovatten

Haha!! Såg den tidigare idag!!! Tackar ändock för omtanken! Ha det super!!!

 

Mvh

 

Eldvindovatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej!

 

Någon som har tips på bra batteribank i dessa Pokemon go tider? Kanske finns det redan ett ämne som behandlar detta annars skulle det vara intressant att få goda tips!

 

Mvh

 

Eldvindovatten

IT-sajten har en hel del bra, och hyfsat billiga med.

 

Såg en 30,000mAh i morse, på kampanj nu.

https://www.itsajten.se/produkt/Aukey-Powerbankficklampa-Quick-Charge-30-2xUSB-24A-30000mAh-1

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

IT-sajten har en hel del bra, och hyfsat billiga med.

 

Såg en 30,000mAh i morse, på kampanj nu.

https://www.itsajten.se/produkt/Aukey-Powerbankficklampa-Quick-Charge-30-2xUSB-24A-30000mAh-1

Gott med så mycket kräm.

 

Dock vill jag minnas att gränsen för vad man får ta med på flyget går vid 160Wh. Batteriet levererar 12V och 30 000mAh, blir inte det lite mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott med så mycket kräm.

 

Dock vill jag minnas att gränsen för vad man får ta med på flyget går vid 160Wh. Batteriet levererar 12V och 30 000mAh, blir inte det lite mer?

Är dålig på det där med att räkna omvandla,men här var en sida med en annan på 30k mAh. Det står: “Battery capacity 30000 mAh or 111 wh”

 

Så det lär väl vara en bit kvar upp till 160Wh då. :crossfingers:

 

När de kommer upp i flera tusen mAh, varför skriver dem inte bara Ah, som på ett bilbatteri. :fundersam: 30Ah är lättare att relatera till. Ungf som ett halvt bilbatteri. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gott med så mycket kräm.

 

Dock vill jag minnas att gränsen för vad man får ta med på flyget går vid 160Wh. Batteriet levererar 12V och 30 000mAh, blir inte det lite mer?

12 V * 30000 mAh = 360000 mWh = 360 Wh.

Handbagage och helst mindre än 100 Wh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

12 V * 30000 mAh = 360000 mWh = 360 Wh.

Handbagage och helst mindre än 100 Wh.

Vad jag förstår så kan batteriet inte lämna 30Ah om/när det lämnar 12 V.

Men även 5V * 30Ah = 150 Wh, inte bara 111 Wh.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eldvindovatten

Hej å hå, här rammlade in svar! Ok, hade ingen aning om att där fanns begränsningar på batteri vid flyg??? Bra att veta! Tur är väl det att man sitter mest på tåg!

Kollar även upp de andra schyssta tipsen! Tack än en gång!

 

Mvh

 

Eldvindovatten

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

De har räknat på den lägre spänningen, 3.7V, vilket ger 111Wh.

 

På den första räknade jag, precis som mattiasgbg, med den högre spänningen 12V. Jag ska däremot låta det vara osagt om det är som Telly82 säger. Jag hade inte vågat chansa på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...