Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Plötsligt "No service" nästan hela tiden


sirugo

Rekommendera Poster

Min iPhone 5s (drygt 1 år gammal) har börjat bete sig konstigt. Plötsligt tappar den nätet och jag får "No service" i långa perioder. Just nu över en timma. Men tidigare idag hade jag stabil anslutning i två timmar med bara ett kort avbrott på några minuter. Ibland kommer anslutningen tillbaka av sig själv. Ibland hjälper det att slå på/av flygplansläget, men väldigt sällan. Hjälpte inte att ta ut och sätta i SIM-kortet eller nollställa nätverksinställningarna. När nätet väl kommer tillbaka funkar alla tjänster.

Ett mönster jag sett är att det alltid funkar att starta om telefonen. Både surf och telefoni kommer tillbaka med full styrka. Men efter 20-30 sek släpper den först 3G/4G och sen hela anslutningen. Men ibland varar anslutningen längre än så.
Telenor säger att nätet är/varit ok.
Tillägg: Tidigare i eftermiddags kom nätet tillbaka utan att jag gjorde något. Jag kunde prata i telefon en timma utan att det bröts. En stund senare "No service" igen med stora problem att komma igång igen.
Vad verkar problemet vara?
SIM-kortet? Min iPhone? Nätet?

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

davidredjoy

Testat gå in i "Carrier/Operatör" inne i inställningarna och ändra från "automatiskt" till eget val av operatör? Ibland kan detta hjälpa om det är så att iPhone letar efter signal-styrka och flera master stör och gör att den inte väljer som den ska...

 

Egentligen ska detta ske per automatik, det borde inte vara problem - Men har själv haft problem med detta för några år sen när min iPhone 4s vägrade byta mast av sig själv när de stod på automatiskt vilket gjorde att jag fick "No Signal" ett flertal gånger per dag... Dock var detta i Borås, och Telenor suger i den staden så kan även varit därför...

:totaltgalen:

 

Testa iaf, stäng av "Automatic" och låt den leta efter täckning manuellt... Välj sen din operatör i listan och se om det blir bättre...

 

:whistling:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...