Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nobelpristagare anklagar Apple för bedrägeri


Nyhetsroboten

Rekommendera Poster

Det kan bli en skattesmäll som heter duga och med rätta. Men de tar det väl ur kaffekassan... :P

Med rätta? Om reglerna i dagsläget inte bryts är det sjukt att dom ska betala retroaktiv.

Det är som att man plötsligt sänker hastigheten på en väg så ska alla som kört på den vägen betala böter eftersom man kört för fort enligt den nya hastighetsbegränsning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med rätta? Om reglerna i dagsläget inte bryts är det sjukt att dom ska betala retroaktiv.

Det är som att man plötsligt sänker hastigheten på en väg så ska alla som kört på den vägen betala böter eftersom man kört för fort enligt den nya hastighetsbegränsning.

Läs innantill: "... om de båda parterna bedöms ha brutit mot unionens konkurrenslagar ...". Då är det med rätta. Apple och Irland får inte göra som de vill inom EU. Men som vanligt skyndar du till Apples försvar, utan att ha en aning om så är fallet eller ej. Varför?
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs innantill: "Anklagar","Om", med andra ord ingen som blivit dömd så "med rätta" är fel ordval.

Som vanligt när något negativt skrivs om Apple kommer du och håller med. Varför?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läs innantill: "Anklagar","Om", med andra ord ingen som blivit dömd så "med rätta" är fel ordval.

Som vanligt när något negativt skrivs om Apple kommer du och håller med. Varför?

Om Apple och Irland har brutit mot reglerna så får Apple med rätta en skattesmäll som heter duga. Invändningar mot det? Jo, det hade du ju...

Men, visst, jag njuter av att se globala jätteföretag få smäll på fingrarna när snålheten bedrar visheten.

Jag begränsar mig dock inte till Apple på något sätt. Annat än att det lätt blir ämnet för dagen i detta forum.

Något säger mig dock att om Samsung hade drabbats av samma sak så hade du applåderat.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det kan bli en skattesmäll som heter duga och med rätta. Men de tar det väl ur kaffekassan... :P

 

 

Läs innantill: "Anklagar","Om", med andra ord ingen som blivit dömd så "med rätta" är fel ordval.

Som vanligt när något negativt skrivs om Apple kommer du och håller med. Varför?

Läs själv innantill. Alix skrev helt korrekt att det "kan" bli en skattesmäll och i så fall blir det "med rätta".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Faktum är att du framstår som en grinpitt som inte kan vänta med att kommentera negativt om Apple :) :) :)

 

Jag kan med stolthet säga att jag är en applefanboy.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Jag begränsar mig dock inte till Apple på något sätt. Annat än att det lätt blir ämnet för dagen i detta forum. ...

 

Faktum är att du framstår som en grinpitt som inte kan vänta med att kommentera negativt om Apple :) :) :) ...

Se det fetade ovan.

 

... Jag kan med stolthet säga att jag är en applefanboy.

Väl bekomme. Posta då gärna också inlägg i positiva trådar om Apple, som när deras vinst och/eller marknadsandel ökar. Du kan skriva "Heja, Apple!". Jag bryr mig dock inte om sådant, som gammal murvel är jag fokuserad på negativa nyheter. Som folk är som mest, faktiskt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Titta nu kom språkpolisen nummer två :) :) :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Se det fetade ovan.

 

Väl bekomme. Posta då gärna också inlägg i positiva trådar om Apple, som när deras vinst och/eller marknadsandel ökar. Du kan skriva "Heja, Apple!". Jag bryr mig dock inte om sådant, som gammal murvel är jag fokuserad på negativa nyheter. Som folk är som mest, faktiskt.

Nej jag tänker inte starta posta sådant för det är en självklarhet att jag tycker det.

Behöver inte posta det uppenbara.

 

Att du är fokuserad på det negativa är inget du behöver klargöra för det är också uppenbart :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej jag tänker inte starta posta sådant för det är en självklarhet att jag tycker det.

Behöver inte posta det uppenbara.

 

Att du är fokuserad på det negativa är inget du behöver klargöra för det är också uppenbart :)

Alltså är du också fokuserad på det negativa, fast du drar i stället ut till försvar. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Alltså är du också fokuserad på det negativa, fast du drar i stället ut till försvar. :)

Nej nu missförstod du mig.

Bara för att jag inte skriver positiva saker om Apple betyder inte att jag fokuserar på det negativa. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...