Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hur ska jag återskapa ett mail i Time Machine?


Lennart_C

Rekommendera Poster

Jag har kastat ett mail som jag förhoppningsvis gjort en backup på i TM men jag vet inte var jag kan hitta det i TM och återskapa det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du bara kastat det så ligger det i papperskorgen i mailprogrammet och behöver inte blanda in TM

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och om det inte ligger kvar i papperskorgen (Borttaget) så beror det på vilket e-post-program vi talar om. Olika program lägger e-posten på olika ställen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har tömt papperskorgen och om du använder Apple Mail så ha det programmet uppe som första fönster i Macen, sen gå in på TimeMachine uppe till höger i menyraden högst upp. Nu får du upp Mail-fönstret i TimeMachine och till höger finns en tidsaxel. Rulla tillbaks i tiden till där mejlet finns och sedan leta fram det, markera och tryck på "Återskapa".

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du har tömt papperskorgen och om du använder Apple Mail så ha det programmet uppe som första fönster i Macen, sen gå in på TimeMachine uppe till höger i menyraden högst upp. Nu får du upp Mail-fönstret i TimeMachine och till höger finns en tidsaxel. Rulla tillbaks i tiden till där mejlet finns och sedan leta fram det, markera och tryck på "Återskapa".

 

Blev intresserad att testa. Men efter att ha markerat ett brev jag vill återskapa hittar jag inte knappen "Återskapa". Jag har återställt andra sorters dokument tidigare så att jag inte hittar knappen nu blir lite förvirrande. Var finns den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...