Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Aktivera Win10 under Parallels - Tips ?


bjorma

Rekommendera Poster

Har installerat Windows 10 i en ny virtuell maskin under Parallels men jag lyckas inte aktivera den med koden från Windows 7. Läste nyss att det inte ska gå att uppgradera till Windows 10 i en virtuell maskin i PC för Alla, men uppenbarligen går det installera - men inte aktivera.

 

Någon som har tips om hur man kommer vidare?

Självklart kan man köpa en för 1300-2600:- men när det sägs att uppgradering är gratis vill man ju försöka.

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade du Windows 7 installerad och aktiverad först? Och bara körde Uppgraderingen därifrån?

 

Eller hade du en tom virtuell disk och installerade Windows 10 direkt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade Windows 7 installerad som en virtuell maskin, men vågade inte chansa på att skriva sönder den och bli tvungen att installera om alla program. Så jag installerade Windows 10 i en ny virtuell maskin och använde aktiveringskoden från Windows 7 installationen och försökte aktivera Windows 10 med den men det gick inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade Windows 7 installerad som en virtuell maskin, men vågade inte chansa på att skriva sönder den och bli tvungen att installera om alla program. Så jag installerade Windows 10 i en ny virtuell maskin och använde aktiveringskoden från Windows 7 installationen och försökte aktivera Windows 10 med den men det gick inte.

Nej, det går inte. Windows 10-installeraren läser av licensen och sedan godkänns uppgraderingen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tror jag förstår problemet nu - koden är för en annan version än den jag tankat ner.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nej, det går inte. Windows 10-installeraren läser av licensen och sedan godkänns uppgraderingen.

 

Tror jag förstår problemet nu - koden är för en annan version än den jag tankat ner.

Nej, du kan läsa mer om aktivering här. Vill man använda en tidigare Windowsversion (7-8.1) så gäller "digital entitlement", annars ska produktnyckel specifikt för Windows 10 anges.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade Windows 7 installerad som en virtuell maskin, men vågade inte chansa på att skriva sönder den och bli tvungen att installera om alla program. Så jag installerade Windows 10 i en ny virtuell maskin och använde aktiveringskoden från Windows 7 installationen och försökte aktivera Windows 10 med den men det gick inte.

Du hade ju kunnat skapa en kopia av den virtuella Windows 7-disken och startat den virtuella maskinen på kopian. Och så uppdaterat därifrån.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur skapar man en kopia av den virtuella Windows 7?

Antar dock att problemet kvarstår med fel licens

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack Telly82

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...