Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Iphone avaktiverad


Holgh

Rekommendera Poster

Jag har iphone 6.

 

Jag var inne på inställningar och råka komma åt så det är en röst som pratar menyval osv. Vad jag än trycker så pratar det en röst som säger vad jag gör osv.

 

Problemet är nu att när jag startade om telefon och skulle mata in kod för komma in i telefonen så måste jag på nåt viss trycka 2 ggr på varje siffra för att koden ska skrivas. Problemet är att koden helt plötsligt inte funkar. Har kört samma hela tiden och alltid funkat.

 

Så nu är den avvaktiverad och kan komma in om typ 30 min. Problemet är att min kod inte går använda. Är det röstinställningen som ställer till det? Går det få bort rösten utan att komma in i telefonen?

 

Och varför funkar inte koden? När jag ska trycka in koden är jag tvungen trycka på 2 gånger på varje siffra på grund av röstinställningen tror jag. Koden går mata in men jag kommer ju inte in i telefon då den säger koden är felaktig.

 

Jag tror det heter Voice over. Jag kan få in siffrorna genom dubbeltrycka men den säger ju koden är felaktig!!

 

Förstår ingenting.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Återställ och läs tillbaka en backup. Allt försvinner när du återställer.

Vad menar du med återställ och läs tillbaka en backup? Hur? Jag vet inte hur man gör.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

VAd menar du med återställ och läs tillbaka en backup? Hur?

Jag förutsätter att du antingen gör backup via iCloud eller via en dator med iTunes. För du tar väl säkerhetskopior av din telefon?

Sätt telefonen i återhämtningsläge och återställ den med en dator med iTunes

https://support.apple.com/sv-se/HT201263

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har tyvärr inte tagit någon backup :-(.

 

Hur kan jag göra för att behålla så mycket som möjligt? Jag har precis installerat itunes.

 

Jag begriper inte varför jag inte kommer in med koden!?

Jag kan inte ha ändrat koden.

 

Kan jag på nåt vis återställa så jag kan behålla appar och mess,bilder?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Synkar du något med iCloud idag? Kontakter, kalender? Använder du iCloud bildbibliotek?

Köpta appar får du kostnadsfritt ladda hem på nytt med samma Apple-ID som de köptes med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ingenting. Jag ska göra det från och med nu.

 

Jag håller nu på återställer telefonen.

Ruta är framme i itunes "Tillåt åtkomst genom svara på din iphone".

 

 

Rätt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag ska Återställa den men den säger "Kunde inte kontakta Iphoneprogramvaroservern", Okänt fel uppstod. Okänt fel (1671).

 

Jag kör Windows 10 och installera itunes idag. Vad är galet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag fick till det efter några gånger där jag gjorde samma sak. Den är återställd nu.

 

Hur gör jag nu i fortsättningen om jag har kontakter, bilder och appar och vill göra en säkerhetskopiering? Gör jag det enkelt i Itunes? Vad väljer jag i itunes?

 

 

Fråga2

Hur gör jag framöver om jag vill ha över det till en ny telefon jag köper i framtiden?

Bilder, appar,kontakter

 

Fråga3:

Min pojk har en iphone 5. Kan han göra samma sak på samma dator?

 

 

Tacksam för hjälp så jag inte gör samma misstag igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iCloudsäkerhetskopia är väl det smidigaste då det sköter sig själv.

Från telefonerna: Inställningar->iCloud->Säkerhetskopia->Slå på

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...