Bokka Postad 8 juli, 2016 Share Postad 8 juli, 2016 Ska sälja min SE och har loggat ut från iCloud samt nollställt telefonen (radera allt innehåll och inst.). Sedan har jag kollat aktiveringslåset via iCloud.com, där det står Aktiveringslås: AV. Den här enheten kan inte aktiveras av en ny användare. Kommer den nya användaren inte kunna använda min iPhone? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hedenhös Postad 8 juli, 2016 Share Postad 8 juli, 2016 Stäng av "Hitta min iPhone". Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bokka Postad 9 juli, 2016 Författare Share Postad 9 juli, 2016 Stäng av "Hitta min iPhone". Den funktionen stängs av när man loggar ut från iCloud, vilket jag har gjort samt nollställt telefonen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hedenhös Postad 9 juli, 2016 Share Postad 9 juli, 2016 "Hitta min iPhone" måste du stänga av i luren innan du nollställer och raderar all information, annars finns det kvar i bakgrunden och kör ihop det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 10 juli, 2016 Share Postad 10 juli, 2016 "Hitta min iPhone" måste du stänga av i luren innan du nollställer och raderar all information, annars finns det kvar i bakgrunden och kör ihop det. Ja, precis. Annars vore det för enkelt: Man stjäl en iPhone och nollställer den så kan den inte spåras. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bokka Postad 10 juli, 2016 Författare Share Postad 10 juli, 2016 Som jag skrev tidigare så stängs "Hitta min iPhone" av när man loggar ut från iCloud. Efter det så nollställer man telefonen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 10 juli, 2016 Share Postad 10 juli, 2016 Som jag skrev tidigare så stängs "Hitta min iPhone" av när man loggar ut från iCloud. Efter det så nollställer man telefonen. Du ska inte bara logga ut från iCloud. Du ska radera kontot. https://support.apple.com/en-us/HT201351 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
SirKnasen Postad 10 juli, 2016 Share Postad 10 juli, 2016 Måste ju vara felvisande. Är Activation Lock/Hitta min iPhone avstängt så kan en ny användare aktivera telefonen. Testa logga in på www.icloud.com från en dator, klicka på "Hitta min iPhone" och sen på "Alla enheter" och kolla om telefonen listas bland dina spårbara enheter. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bokka Postad 10 juli, 2016 Författare Share Postad 10 juli, 2016 Du ska inte bara logga ut från iCloud. Du ska radera kontot. https://support.apple.com/en-us/HT201351 Visst har jag gjort det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 10 juli, 2016 Share Postad 10 juli, 2016 Visst har jag gjort det. OK. (Det var inte det du skrev. ) Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bokka Postad 10 juli, 2016 Författare Share Postad 10 juli, 2016 Måste ju vara felvisande. Är Activation Lock/Hitta min iPhone avstängt så kan en ny användare aktivera telefonen. Testa logga in på www.icloud.com från en dator, klicka på "Hitta min iPhone" och sen på "Alla enheter" och kolla om telefonen listas bland dina spårbara enheter. Det är det jag också tror, att det är felvisande. Har sålt en hel del iPhone's och har raderat alla mina telefoner på samma sätt utan problem. Detta är första gången jag har kollat aktiveringslåset på iCloud.com. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bokka Postad 10 juli, 2016 Författare Share Postad 10 juli, 2016 OK. (Det var inte det du skrev. ) Nej, missade den delen. Men jag har raderat och nollställt telefonen enligt Apple's beskrivning. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Telly82 Postad 10 juli, 2016 Share Postad 10 juli, 2016 Ja, då vet inte jag. Bor du nära en Apple Store? Boka då en tid i Genius Bar. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bokka Postad 10 juli, 2016 Författare Share Postad 10 juli, 2016 Det är det jag också tror, att det är felvisande. Har sålt en hel del iPhone's och har raderat alla mina telefoner på samma sätt utan problem. Detta är första gången jag har kollat aktiveringslåset på iCloud.com. Min iPhone dyker inte upp i spårbara enheter när jag loggar in på iCloud.com. Så då bör den nya ägaren kunna aktivera och använda min iPhone. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hedenhös Postad 12 juli, 2016 Share Postad 12 juli, 2016 Stängde du av "hitta min iPhone" i telefonen innan du raderade allt? Tror faktiskt att ditt problem bottnar i att du inte gjorde det. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bokka Postad 14 juli, 2016 Författare Share Postad 14 juli, 2016 Stängde du av "hitta min iPhone" i telefonen innan du raderade allt? Tror faktiskt att ditt problem bottnar i att du inte gjorde det. "Hitta min iPhone" stängs av när man loggar ut från iCloud. När man kollar aktiveringslåsets status på iCloud.com, så står det: Aktiveringslås: AV. Den här enheten kan inte aktiveras av en ny användare. Köpte själv en 6s där det stod samma sak, och jag kunde aktivera den utan problem. Tror det är ett litet missvisande fel från Apple's sida. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hedenhös Postad 15 juli, 2016 Share Postad 15 juli, 2016 Al right, I hear ya. De lurar jag avyttrat har jag alltid stängt av hitta min iPhone i luren innan nollställning och har aldrig haft några problem. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bokka Postad 16 juli, 2016 Författare Share Postad 16 juli, 2016 Al right, I hear ya. De lurar jag avyttrat har jag alltid stängt av hitta min iPhone i luren innan nollställning och har aldrig haft några problem. Ok. Alltså du stänger av "Hitta min iPhone", loggar ut från iCloud och sedan nollställer? Brukar du sedan kolla upp aktiveringslåsets status på iCloud.com? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IngoX Postad 16 juli, 2016 Share Postad 16 juli, 2016 Testa att logga in på iCloud.com med engelska inställningar. Det kan faktiskt vara en felskrivning/översättningsmiss! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
IngoX Postad 16 juli, 2016 Share Postad 16 juli, 2016 Jo, detta måste vara fel på svenska versionen av icloud.com/activationlock. Testade just med min gamla extratelefon och det finns ett inte för mycket i texten när aktiveringslåset är AV.Så här ser det ut med aktiveringslås PÅoch så här med aktiveringslås AVDet var nog det här 99mac-inlägget jag kom ihåg, där kan man jämföra med engelska formuleringen där det står can och inte can´t Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bokka Postad 16 juli, 2016 Författare Share Postad 16 juli, 2016 Jo, detta måste vara fel på svenska versionen av icloud.com/activationlock. Testade just med min gamla extratelefon och det finns ett inte för mycket i texten när aktiveringslåset är AV. Så här ser det ut med aktiveringslås PÅ AktiverinngslåsPå.png och så här med aktiveringslås AV Aktiveringslås av.png Det var nog det här 99mac-inlägget jag kom ihåg, där kan man jämföra med engelska formuleringen där det står can och inte can´t Där ser man, det var på det sättet vissa av oss misstänkte. Apple har använt Google Translate Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
davidredjoy Postad 16 juli, 2016 Share Postad 16 juli, 2016 Testa nollställa den, starta som ny iPhone, frågar den om aktiveringslåset så är det bara att göra om det igen... Frågar den inte så är det bara att avbryta och ge den till någon! Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hedenhös Postad 16 juli, 2016 Share Postad 16 juli, 2016 Ok. Alltså du stänger av "Hitta min iPhone", loggar ut från iCloud och sedan nollställer? Brukar du sedan kolla upp aktiveringslåsets status på iCloud.com? Nej. Jag stänger bara av hitta min iPhone i luren. Nollställer allt ifrån luren och inget mera. Då är den klar för överlämning till en ny ägare. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Hedenhös Postad 16 juli, 2016 Share Postad 16 juli, 2016 Alla jag pratat med som handlar med iPhones, det enda de vill veta är att "hitta min iPhone" är avstängt. Är det inte det så blir det problem. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Bokka Postad 17 juli, 2016 Författare Share Postad 17 juli, 2016 Nej. Jag stänger bara av hitta min iPhone i luren. Nollställer allt ifrån luren och inget mera. Då är den klar för överlämning till en ny ägare. Antar att man blir utloggad från iCloud när telefonen nollställs. För enligt Apple så ska man logga ut sedan radera. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.