Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

iCloud (säkerhetskopieringen)


tompa1963

Rekommendera Poster

Ska hjälpa en god vän att byta iPhone. Såklart har han aldrig kört backup i iTunes eller säkerhetskopierat till ICloud. Tänkte jag skulle göra en iCloudkopia först på den gamla men den slår ifrån efter en liten stund och ingen backup körs. Har aldrig varit med om det tidigare och undrar vad det kan bero på. Har slagit av "Hitta min iPhone" om det nu kan ha någon betydelse.

 

Tacksam för support!

 

 

Mvh

 

 

Tompa

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga ut iCloud och logga in på nytt igen och se om det avhjälper problemet.

Säkerställ att det finn tillräckligt med lagringsutrymme i iCloud. De gratis 5GB är ofta inte tillräckligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Logga ut iCloud och logga in på nytt igen och se om det avhjälper problemet.

Säkerställ att det finn tillräckligt med lagringsutrymme i iCloud. De gratis 5GB är ofta inte tillräckligt.

Tack för responsen men det funkar ändå inte och utrymme finns tillräckligt. Avvaktar en annan idé på lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkerhetskopiera med iTunes istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Säkerhetskopiera med iTunes istället.

Själv gör jag alltid det så snart min iPhone kopplas till min Mac och det sker ett par ggr. varje dag :)

Dessvärre gick det inte på hans gamla då den aldrig var säkerhetskopierad där tidigare :(

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Själv gör jag alltid det så snart min iPhone kopplas till min Mac och det sker ett par ggr. varje dag :)

Dessvärre gick det inte på hans gamla då den aldrig var säkerhetskopierad där tidigare :(

Varför skulle det inte gå att säkerhetskopiera den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...