Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Outlook 2016 fönsterstorlek


tomo53

Rekommendera Poster

Jag är lite irriterad på att varje gång jag klickar upp Outlook så har den en fast fönsterstorlek. Jag drar ut läsfönstret till en lagom storlek. Nästa gång jag klickar upp programmet så är storleken tillbaka.

Det hör till saken att tidigare låg den storlek jag bestämt kvar tills jag själv ändrade.

 

Jag gjorde en uppdatering av Office och då fungerade det som tidigare. Några dagar senare så dök problemt upp igen och jag får varje gång dra ut läsfönstret.

 

Det bara Outlook som gör så här, inget annat program.

Någon som känner igen problemet? MS relaterat? Apple relaterat?

 

Använder El Capitan i MBR late 2013.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter omstart av datorn så fungerade det igen. Skumt, ibland blir man inte klok på såna förändringar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Samma skit igen utan ny omstart. Känns som MS har tydligen misslyckats med något här.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har lästa om att det förekommer en hel del buggar mellan Office 2016 och OS X El Capitan. Tydligen mer än Office 2011. Senaste uppdateringarna från MS hjälper föga. Har haft en hel del konstigheter vid markering celler i Excel t.ex. som man bara kommer runt genom att starta om programmet.

 

Men nu har jag löst det på ett bra sätt: Jag kastade ut hela office paketet och ersatte det med Libre Office och vips försvann alla konstigheter.

 

Thunderbird fick ersätta Outlook (gillar inte Mail). Slipper all skräppost som jag fick tidigare. Samtidigt är gratis gott. Saknar inga funktioner utan kan njuta av ett stabilt system.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...