Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

AirPlay funkar inte


gunnevi

Rekommendera Poster

Jag får inte AirPlay att funka med min MacbookAir.

Jag har tillräckliga systemkrav, får upp denna bild.

Det verkar docpost-5949-0-49168700-1467113904.pngpost-5949-0-84964600-1467113919.pngk som den söker utan att finna något, för snart kommer nästa bild upp, att den inte hittar.

Kan det ha med min uppkoppling att göra?

Jag har AppleTV kopplad med kabel till bredbandet, och datorn via wifi, jag har ca 10 Mbits där.

Har någon vänlig själ förslag på vad jag kan göra?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får inte AirPlay att funka med min MacbookAir.

Jag har tillräckliga systemkrav, får upp denna bild.

Det verkar docattachicon.gifSkärmavbild 2016-06-28 kl. 09.07.29.pngattachicon.gifSkärmavbild 2016-06-28 kl. 09.08.41.pngk som den söker utan att finna något, för snart kommer nästa bild upp, att den inte hittar.

Kan det ha med min uppkoppling att göra?

Jag har AppleTV kopplad med kabel till bredbandet, och datorn via wifi, jag har ca 10 Mbits där.

Har någon vänlig själ förslag på vad jag kan göra?

 

 

 

Får du andra enheter att att spela upp på AppleTV? är dator och Apple TV på samma nätverk? är Airplay aktiverat i AppleTV (https://support.apple.com/sv-se/HT202618)?

Sven

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Får du andra enheter att att spela upp på AppleTV? är dator och Apple TV på samma nätverk? är Airplay aktiverat i AppleTV (https://support.apple.com/sv-se/HT202618)?

Sven

TAck för att du svarar. Jag har ingen annan enhet som klarar systemkraven. AppleTV är aktiverat, ja. Är de på samma nätverk om datorn är via routern, och AppleTV via kabel till bredbandets medieomvandlare, ??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är de på samma nätverk om datorn är via routern, och AppleTV via kabel till bredbandets medieomvandlare, ??

Förmodligen inte. Det beror hur routern är kopplad till bredbandet och hur routern är inställd.

 

Enklast är väl att koppla Apple-TV till routern, den också. Eller har du något särskilt skäl för att koppla som du gör?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Förmodligen inte. Det beror hur routern är kopplad till bredbandet och hur routern är inställd.

 

Enklast är väl att koppla Apple-TV till routern, den också. Eller har du något särskilt skäl för att koppla som du gör?

AppleTVn är kopplad med kabel för att kunna få bra kontakt. Routern står vid datorn i ett annat rum. Ska prova att flytta den då, och koppla allt till routern. Det kanske är det som är felkällan menar ni?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

AppleTVn är kopplad med kabel för att kunna få bra kontakt. Routern står vid datorn i ett annat rum. Ska prova att flytta den då, och koppla allt till routern. Det kanske är det som är felkällan menar ni?

Jag fattar fortfarande inte hur det är kopplat.

Och du behöver förmodligen inte flytta routern.

 

Att Apple-TVn är kopplad med kabel är bra. Ju fler stationära prylar som är kopplade med kabel, desto mer bandbredd blir det ledigt på det trådlösa till dina portabla prylar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Förmodligen inte. Det beror hur routern är kopplad till bredbandet och hur routern är inställd.

 

Enklast är väl att koppla Apple-TV till routern, den också. Eller har du något särskilt skäl för att koppla som du gör?

TAck för goda råd. Jag ber om ursäkt för att jag har missat att svara dig, det var väl för att det funkade till slut.

Du hade rätt, på samma nätverk så går det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...